بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
در پنج ماهه نخست امسال شاهد صادرات ۱۷۵ میلیون دلاری لوازم‌خانگی بودیم. در حالی که در کل سال ۹۹ این رقم ۳۵۴ میلیون دلار و در سال گذشته این رقم ۳۷۶ میلیون دلار بود و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری از صادرات سال گذشته پیشی بگیریم.
کد خبر : ۲۶۲۸۴۰

صادرات ۱۷۵ میلیون دلاری لوازم‌خانگی

بورس نیوز: عباس هاشمی، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در تشریح علل و عوامل اصلی محقق شدن رشد تولید در فعالیت‌های صنعتی به‌خصوص بخش لوازم‌خانگی، توجه به صادرات و بازار‌های منطقه و همسایگان را یکی از دیگر رویکرد‌های مثبت دولت و وزارت صمت عنوان کرد.

وی افزود: این مهم سبب شد تا در پنج ماهه نخست امسال شاهد صادرات ۱۷۵ میلیون دلاری لوازم‌خانگی باشیم. در حالی که در کل سال ۹۹ این رقم ۳۵۴ میلیون دلار و در سال گذشته این رقم ۳۷۶ میلیون دلار بود و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری از صادرات سال گذشته پیشی بگیریم.

این مقام صنفی تاکید کرد: امروز مناقشه نظامی روسیه و اوکراین و تحریم روس‌ها، این کشور را به شدت در عرصه‌های مختلف نیازمند واردات کرده و بازار جدیدی برای صنعتگران لوازم خانگی کشورمان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تیم‌ها و گروه‌های مختلفی از روسیه برای توسعه مراودات و همچنین واردات لوازم‌خانگی از ایران به کشورمان سفر کرده‌اند و باید از فرصت پیش‌آمده استفاده بهینه کنیم.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی بیان داشت: روسیه با توجه به جمعیت بالا و همچنین شرایط خاص سیاسی آن می‌تواند برای دو تا سه سال آینده بازار خوبی برای صنعتگران ایرانی مهیا کند.

وی، برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنین حضور در رویداد‌های نمایشگاهی روسیه را فرصتی برای معرفی و عرضه محصولات ایرانی عنوان کرد و گفت: به سازمان توسعه تجارت و همچنین نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب پیشنهاد کرده‌ایم تا با موافقت روس‌ها، به تهاتر مکان نمایشگاهی در ایران و روسیه به‌منظور برپایی نمایشگاه دائمی بپردازیم. در این نمایشگاه دائمی همچنین روس‌ها می‌توانند نیاز‌ها و نداشته‌های خود در عرصه کالا و قطعه را در معرض دید صنعتگران ایرانی قرار دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر