بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
مهدی علم‌الهدی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

محدوده ارزندگی بازار سهام/ ناشران سهام خود را بیمه می‌ کنند

از بازار سهام خبر می‌رسد که هلدینگ‌های بزرگ برای اطمینان بخشی به سهامداران و جذابیت خرید سهام خود، اقدام به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی خواهند کرد و به اعتقاد کارشناسان این اقدام به معنای رسیدن بسیاری از سهام بازار به محدوده ارزندگی است.
کد خبر : ۲۶۲۸۵۴

نقطه ارزندگی بازار سهام/ ناشران سهام خود را بیمه می‌کنند

بورس نیوز: از بازار سهام خبر می‌رسد که هلدینگ‌های بزرگ برای اطمینان بخشی به سهامداران و جذابیت خرید سهام خود، اقدام به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی خواهند کرد و به اعتقاد کارشناسان این اقدام به معنای رسیدن بسیاری از سهام بازار به محدوده ارزندگی است.

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه بر این باورند که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی با توجه به ریسک‌های سیستماتیک بازار یک ابزار مناسب برای آرامش خاطر سهامداران به شمار می‌رود تا بیمه سهام، امیدواری را در جهت ثبات و مسیر رو به رشد بازار فراهم کند.

در این رابطه مهدی علم الهدی، کارشناس بازار سهام به بورس نیوز گفت: این اوراق علاوه بر اینکه می‌تواند به منظور حمایت از سهام منتشر شود، می‌تواند به عنوان یکی از ابزار‌های تامین مالی از بازار سرمایه در نظر گرفته شود. اوراق تبعی یکی از ابزار‌های مناسب تامین مالی برای صاحبان شرکت‌ها چه در بخش خصوصی و چه دولتی محسوب می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره سازوکار انتشار این اوراق تصریح کرد: این اوراق چه به منظور حمایت از سهام منتشر شود و چه برای تامین مالی، روش‌های اجرایی نسبتاً یکسانی دارند، با این تفاوت که چنانچه این اوراق برای تامین مالی منتشر شود، باید محل و موضوع تامین مالی ارایه شود و اصولا ناشر باید توان لازم برای بازپرداخت را در زمان سررسید داشته باشد.

علم الهدی یکی از محاسن اوراق تبعی برای ناشران را عدم پرداخت تا سررسید آن‌ها عنوان کرد و گفت: ناشر مکلف است در موعد مقرر و سررسید اوراق، اصل و فرع مبلغ را پرداخت کند و سهم را باز پس گیرد. در طرف مقابل نیز سهامداران نسبت به روند قیمت سهام نگرانی نخواهند داشت و به نوعی در مسیر بیمه شده گام برمی دارند.

براساس گزارش بورس نیوز، به طور کلی اوراق تبعی در دو قالب حمایتی و تامین مالی می‌تواند منتشر شود. اوراق اختیار فروش تبعی حمایتی می‌تواند حاوی پیامی مهم برای سهامداران باشد؛ به این صورت که ناشر معتقد است دارایی پایه، ارزنده است و حتی باوجود ریسک سیستماتیک بازار سهام، حاضر است یک کف قیمتی برای بازدهی سهم در یک دوره مشخص را تضمین کند.

این موضوع در بازار سرمایه کشور از اهمیت غیر قابل انکاری برخوردار است چرا که قسمت قابل توجهی از ریسک کل سبد سرمایه‌گذاری شده در بازار سرمایه را ریسک سیستماتیک تشکیل می‌دهد.

 

پایان مطلب/

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مصطفی امید قائمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

منتظر رونق در ماه های آتی باشید

بازار سهام ارزنده است اما نیاز به محرک دارد
مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار سهام ارزنده است اما نیاز به محرک دارد

۳ عامل اصلی در ریزش‌های مداوم بازار سهام
عباسعلی حقانی نسب، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

۳ عامل اصلی در ریزش‌های مداوم بازار سهام

زمان ورود به بازار سهام فرارسیده است؟
نوید حیدری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

زمان ورود به بازار سهام فرارسیده است؟

ارسال نظر