بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
فاصله زیاد رقم اعلامی ساخت در طرح ملی مسکن با واقعیت
عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: قیمت اعلامی برای هر مترمربع در طرح ملی مسکن با واقعیت فاصله زیادی داشته و با توجه به تورم ماهیانه، کشف قیمت هم به سمت خطا پیش می رود.
کد خبر : ۲۶۲۸۸۴
نویسنده :
مینا علیزاده

فاصله زیاد رقم اعلامی ساخت در طرح ملی مسکن با واقعیت

بورس نیوز: هاشم فدوی، عضو انجمن انبوه سازان گلستان اظهارکرد: قیمت اعلامی برای هر مترمربع در طرح ملی مسکن با واقعیت فاصله زیادی داشته و با توجه به تورم ماهیانه، کشف قیمت هم به سمت خطا پیش می‌رود.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان در خصوص شرایط بازار هم گفت: به لطف تمام وعده‌های دولت که داد و محقق نشد، حجم نقدینگی بالا رفت و تورم سالیانه به تورم ماهیانه تبدیل شد.

وی با بیان این که ساخت و ساز از حالت متوازن خارج شده و به شدت ریزش کرده است، اضافه کرد: تورم باعث شد که قیمت مصالح و ارزش زمین بالا برود و به دلیل رکود بازار، فروش پایین بماند.

فدوی با اشاره به این که قیمت فروش واحد با قیمت تمام شده همخوانی ندارد، ادامه داد: شهرداری هم عوارض ساخت و ساز را چندین برابر کرده و این مسأله مزید بر علت شده است.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: همه این مسائل سبب شده تا وضعیت بازار به طور دقیق قابل پیش بینی نباشد.

وی اضافه کرد: تا دو سال دیگر به دلیل تولید و عرضه نشدن واحد مسکونی افزایش یا جهش قیمت شدید خواهیم داشت و بعد از آن رکود عمیق تری را تجربه خواهیم کرد.

فدوی افزود: وقتی عرضه پایین بماند بعد از مدتی جهش قیمت خواهیم داشت و سرعت آن به مرور بیشتر خواهد شد و با این شرایط ساخت و ساز توجیه ندارد.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: این مسائل قیمتی زنجیره وار به تولیدکننده و خریدار منتقل می‌شود و هم اکنون بازار شرایط خوبی ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات
به حساب سازندگان طرح ملی مسکن واریزی شد؛

پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات

ارسال نظر