بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
با اعلام خزانه داری آمریکا؛

بدهی آمریکا از ۳۰ تریلیون دلار عبور کرد

بدهی آمریکا از ۳۰ تریلیون دلار عبور کرد
خزانه داری آمریکا اعلام کرد که کل بدهی ملی این کشور تا دوشنبه گذشته به ۳۱.۱۲۳ تریلیون دلار آمریکا رسیده است.
کد خبر : ۲۶۲۹۳۱

بدهی آمریکا از ۳۰ تریلیون دلار عبور کرد

بورس نیوز: بدهی ملی آمریکا برای اولین بار در تاریخ از ۳۱ تریلیون دلار فراتر رفت، در شرایطی که چشم انداز مالی بلندمدت این کشور، به دلیل افزایش نرخ بهره، مبهم و تاریک است.

داده‌های خزانه داری آمریکا که دیروز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که کل بدهی ملی تا روز دوشنبه به ۳۱.۱۲۳ تریلیون دلار آمریکا رسیده است.

این در حالی است که هزینه‌های سنگین دولت فدرال با کاهش همه گیری کرونا به شدت کاهش یافته است. در ماه‌های پس از شیوع کووید-۱۹، (سال ۲۰۲۰) بدهی ملی آمریکا تنها در یک ماه یک تریلیون دلار افزایش یافت.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، در نتیجه، دولت فدرال ۳.۱ تریلیون دلار بیشتر از دریافتی در سال ۲۰۲۰ و یک سال بعد هم (۲۰۲۱) ۲.۸ تریلیون دلار بیشتر از دریافتی خود هزینه کرد؛ و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ هم کسری بودجه آمریکا به نزدیک به یک تریلیون دلار برسد.

برخی کارشناسان بر این باورند که با توجه به رشد هزینه‌های مزایا و همچنین اولویت‌های جدید مخارج تعیین‌شده توسط کنگره در سال جاری، یک تریلیون دلار بدهی جدید در سال حداقل است.

این اولویت‌ها شامل لایحه سیاست‌های بهداشت و محیط زیست معروف به قانون کاهش تورم و کمک به اوکراین است.

در حالی که بخش عمده‌ای از کاهش کسری بودجه سالانه آمریکا به دلیل کاهش هزینه‌های اضطراری به دلیل شیوع ویروس کرونا است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دولت خود را به دلیل کاهش سرعت انباشت بدهی‌های جدید دولت تحسین کرده است.

از جمله علل بروز تورم کم‌سابقه در آمریکا، جنگ اوکراین، تبعات همه گیری کرونا و تحریم‌ها علیه روسیه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر