بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
سرپرست ناظر گمرکات استان مازندران گفت: صادرات ۶ ماهه امسال از طریق گمرکات بندر امیرآباد به میزان ۴۳۰ هزار تن بوده که از نظر وزنی با ۳۴ درصد افزایش همراه بوده است.
کد خبر : ۲۶۲۹۳۸

صادرات ۴۳۰ هزار تنی در گمرک بندر امیرآباد

بورس نیوز: عسکر نیک‌نفس، سرپرست ناظر گمرکات استان مازندران در خصوص منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و گمرک امیرآباد اظهار کرد: این بندر یکی از بندر‌های مهم کشور در صادرات و واردات و ترانزیت کالا به شمار می‌رود.

وی افزود: صادرات ۶ ماهه امسال از طریق گمرکات بندر امیرآباد به میزان ۴۳۰ هزار تن بوده که از نظر وزنی با ۳۴ درصد افزایش همراه بوده، اما از نظر ارزش با ۵۵ درصد کاهش همراه شده است.

وی در زمینه ترانزیت خارجی از این بندر بیان کرد: از نظر وزنی ۸۵ درصد رشد داشته و از نظر ارزشی ۱۲۰ درصد افزایش داشته که ترانزیت خارجی به میزان ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا عمدتا به مقصد روسیه، ترکمنستان و قزاقستان از طریق این بندر ترانزیت شده است.

سرپرست ناظر گمرکات استان مازندران ادامه داد: در مورد کالا‌های اساسی واردات امسال ۶۴۴ هزار و ۹۰۸ تن بوده است که از این میزان ۸۱ هزار و ۹۶۶ تن جو و ۱۱۰ هزار و ۶۶۰ تن گندم و ۳۳۰ هزار تن ذرت و همچنین ۱۲۲ هزار تن روغن خام در سال جاری وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: وسعت منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در حال حاضر ۱۰۶۰ هکتار عملیاتی شده و برنامه داریم که ۱۰۶۰ هکتار دیگر از زمین‌های منطقه خریداری و به وسعت منطقه اضافه شود.

نیک نفس گفت:‌ در حال حاضر روزانه ۷۰۰ کامیون کالا از گمرک بندر امیرآباد خارج می‌شود و به میزان زیادی نیز کامیون حامل کالا‌های صادراتی وارد بندر امیرآباد می‌شود.

سرپرست ناظر گمرکات استان مازندران همچنین در زمینه ترانزیت کالا گفت: در سال جاری ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تن ترانزیت خارجی از طریق امیرآباد انجام شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر