بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
میترا عظیمی، مدیرمالی شرکت تپسی در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می‌دهد:

"تپسی" در آستانه مرحله دوم عرضه / سهامداران حرفه ای دست به ماشه معامله

عرضه اولیه تپسی دو مرحله دارد ابتدا کشف قیمت بعد از آن افزایش سرمایه است. در این مرحله از عرضه اولیه تپسی به علاوه صندوق‌ها، سهامداران حرفه‌ای نیز می‌توانند، در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.
کد خبر : ۲۶۲۹۵۴

چه کسانی می‌توانند عرضه اولیه تپسی را بخرند؟

بورس نیوز:

سرانجام موعد معاملات "تپسی" هم رسید ، این استارتاپ با ورود خود یک صنعت جدید به بازار سهام اضافه می کند. در فاز اول عرضه ۵ درصد از سهام "تپسی" با قیمت ۹۳۹ تومان و ارزش بازار یک هزار و ۹۹ میلیارد تومان به صندوق‌ها تخصیص پیدا کرد. این شرکت سپس برای افزایش سرمایه ۱۱۰ درصدی متوقف شد و پس از انجام افزایش سرمایه توسط صندوق ها و سهامداران حرفه‌ای که از طریق کارگزاری‌ها احراز هویت شده اند قابلیت معامله پیدا می‌کند.

میترا عظیمی، مدیرمالی شرکت تپسی در گفتگو با بورس نیوز، عنوان کرد: شرکت تپسی در ۶ ماهه ابتدای سال درآمدی تقریبا برابر با سال قبل را محقق کرده است که نمایانگر مسیر صعودی این شرکت است. همچنین تپسی توانسته است تمام تعهدات خود را عملی کند. شرکت تپسی از خردادماه وارد بازار سهام شد و در این مدت توسعه جغرافیایی صورت داده چراکه سال قبل تنها ۱۴ شهر سرویس‌دهی تپسی را داشته‌اند، اما حالا این میزان به دوبرابر افزایش یافته است.

وی درباره مبلغ عایدی از عرضه اولیه سهام شرکت چنین گفت: مبلغ حاصل از عرضه اولیه به صورت کامل توسط سهامداران وارد شرکت شد که صرف توسعه "تپسی" شده است. از طرفی طرح‌های توسعه‌ای منجر به درآمد خوب شرکت تپسی در نیمه اول سال شده است، یکی از دلایل عرضه اولیه و ورود به بازار سهام نیز همین تامین مالی برای توسعه بوده است. همچنین گسترش جغرافیایی و عمق بخشی به بازار از برنامه‌ها و طرح‌های شرکت است.

وی افزود: این اقدامات و طرح‌ها منجر به درآمد ۶۸۰ میلیارد تومانی می‌شود، با برنامه ریز‌ی‌های فعلی تا به حال ۱۰۲ درصد از بودجه عملیاتی محقق شده است. بنابراین درآمد پیش‌بنی شده، دست‌یافتنی به نظر می‌رسد.

تپسی در چند مرحله عرضه شد؟

عظیمی درباره نحوه بورسی شدن تپسی تشریح کرد: عرضه اولیه شرکت دو مرحله ای بود. در مرحله اول ۵ درصد سهام برای صندوق‌ها و کشف قیمت عرضه شد و مرحله دوم از طریق افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم صورت می‌گیرد که دوشنبه هفته بعد انجام می‌شود. باید گفت منابع حاصل از مرحله دوم عرضه صرف افزایش سرمایه می‎شود. نتایج مجمع برای افزایش سرمایه در سایت کدال ارائه شده و میزان آن ۱۱۰ درصد است. سرمایه شرکت پس از این اقدامات از ۱۱۷ میلیارد تومان به ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

چه کسانی می‌توانند عرضه اولیه تپسی را بخرند؟

وی در پایان به بورس نیوز گفت: نماد تپسی شنبه باز و روز دوشنبه پذیره‌نویسی آن در فرابورس انجام می‌شود. این مرحله نیز در ادامه عرضه اولیه سهام شرکت تپسی است. عرضه اولیه تپسی دو مرحله دارد. ابتدا کشف قیمت و بعد از آن افزایش سرمایه است. در این مرحله از عرضه اولیه تپسی به علاوه صندوق‌ها، سهامداران حرفه‌ای نیز می‌توانند در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد ۶۱۹ درصدی ارزش بازار سرمایه‌گذاری صدر تأمین
سود یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومانی "تاصیکو" سود سهام محقق شده؛

رشد ۶۱۹ درصدی ارزش بازار سرمایه‌گذاری صدر تأمین

کسب درآمد ۳۵ میلیارد تومانی
بیشترین ارزش بازار گروه بهمن متعلق به بهمن دیزل بود؛

کسب درآمد ۳۵ میلیارد تومانی "خبهمن"

آلبرت بغزیان، اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار سهام به شدت ارزنده است اما اجازه رشد ندارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
دولت۰عرضه۰های۰اولیه۰جاندار۰و۰پرسود۰معرفی۰کند۰۳۰ساله۰الان۰سرمایه۰ملت۰آب۰شده۰دولت۰هم۰کاری۰نکرده۰آنوقت۰سیب۰زمینی۰که۰درمان۰افسردگی۰است۰از۰کشاورز۰۲هزار۰خریداری۰میشه۰و۰۱۷۰هزار۰فروش۰بیش۰از۰۷برابر۰سود.مسیولان۰ذیربط۰باید۰رسیدگی۰کنند