بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:

رشد ۴۱ درصدی صادرات در استان گلستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:۱۰۳ میلیون و ۱۶۸ هزار دلار کالا در نیمه نخست امسال از گمرکات این استان صادر شد که از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد دارد.
کد خبر : ۲۶۲۹۹۹
نویسنده :
مینا علیزاده

رشد ۴۱ درصدی صادرات در استان گلستان

بورس نیوز: درویش‌علی حسن‌زاده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار کرد: کالا‌های تولیدی استان گلستان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی به ۳۱ کشور دنیا صادر شده است.

به گفته وی در این بازه زمانی واردات کالا به گلستان ۱۱ هزار تن به ارزش ۲۰ هزار و ۹۷۶ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب از لحاظ وزنی ۶۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۲۳ درصد کاهش دارد.

وی افزود: اکنون هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی دارای مجوز بهره‌برداری در استان وجود دارد که ۹۰ درصد از این واحد‌ها اشتغال کمتر از ۵۰ نفر در قالب صنایع کوچک هستتد.

حسن‌زاده ادامه داد: از این تعداد، نزدیک به ۷۰۰ واحد صنعتی فعال، ۲۶۰ واحد نیمه‌فعال با ظرفیت زیر ۵۰ درصد و ۱۶۷ واحد غیرفعال به دلایل از جمله مشارکتی، نداشتن نقدینگی، ورثه‌ای، در تملک بانک و فرسودگی ماشین آلات تشکیل می‌دهد.

وی از وجود ۱۸۳ طرح در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در بخش صنعت گلستان خبر داد و افزود: تلاش بر این است که بخشی از این طرح‌ها تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر حمایت از واحد‌های تولیدی استان، گفت: در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و از محل منابع مالی در اختیار برای رونق تولید و نوسازی و بازسازی واحد‌ها استفاده می‌شود.

حسن‌زاده به وضعیت زراعت توتون در گلستان اشاره کرد و افزود: توتون از مزیت‌های استان به شمار می‌رود که تولید حدود ۶۰ درصد این محصول کشور از آن بهره‌برداران گلستان است.

وی خواستار توجه ویژه در حمایت از زراعت توتون گلستان در ایجاد ارزش افزوده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امسال یکهزار و ۸۲۰ هکتار در این استان به زیر کشت توتون رفته که پیش‌بینی تولید ۵ هزار و ۲۸۱ تن محصول مشروط به مناسب بودن شرایط و تکرار نشدن گرمای بیش از حد و شیوع آفات مختلف از جمله «ساق سیاه» در سال زراعی قبل است.

حسن زاده بیان کرد: ۱۰۳ میلیون و ۱۶۸ هزار دلار کالا در نیمه نخست امسال از گمرکات این استان صادر شد که از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر