بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر : ۲۶۳۰۰
علی مطهری گفت: آمریکایی‌ها مایلند پیوندی میان مساله انرژی هسته‌یی و رابطه با آمریکا برقرار کنند، دولت باید به هوش باشد که فریب آنها را نخورد و رهنمودهای صائب رهبری را فراروی خود قرار دهد و به بهانه‌های مختلف از خود اشتیاق نشان ندهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده تهران در نطق میان دستور امروز خود، با گرامیداشت سالروز مرحوم علامه‌ طباطبایی و مرحوم استاد محمدتقی جعفری، از رییس‌جمهور به خاطر حضور فعال در اجلاس کشورهای اسلامی در ترکیه و ارایه پیشنهادات موثری مثل تشکیل بازار مشترک اسلامی و مبارزه با نظام ربوی حاکم بر اقتصاد سرمایه‌داری تشکر کرد

وی افزود: خوشبختانه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گام‌های آخر را برای قانونی شدن بر می‌دارد، همه می‌دانیم که در واقع این طرح یک انقلاب اقتصادی است و بدون همدلی و همکاری دولت و مجلس و هر سه قوه به درستی پیاده نمی‌شود.

مطهری با بیان اینکه مجلس سه تغییر و اصلاح مهم در این لایحه انجام داد که آثار منفی آن را به حداقل می‌رساند، گفت: ملایم کردن شیب واقعی کردن قیمت‌ها،‌ ممانعت از طبقاتی شدن جامعه و اجرای عدالت به روش سوسیالیستی و حذف صندوق ویژه یارانه‌ها که خارج از نظارت دیوان محاسبات باشد، سه تغییر مهم انجام شده در لایحه توسط مجلس بود.

وی خاطر نشن کرد: بر این اساس از دولت خواست شد که بر تاسیس صندوق ویژه و هزینه کردن درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها خارج از قانون بودجه سالانه اصرار نورزد و همانطور که رییس جمهور از مجلس خواست که به دولت اعتماد داشته باشد، ما نیز از دولت می‌خواهیم به مجلس اعتماد داشته باشد و تقاضای خارج از چارچوب قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس نداشته و به دنبال راه‌حل‌های غیرقانونی نباشد، زیرا نمایندگان قسم خورده‌اند که خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه و داخلی مجلس عمل نکنند و از حقوق مردم دفاع کنند.

به گفته وی، ‌نکته مهم در باب هدفمندکردن یارانه‌ها و ایجاد عدالت اقتصادی این است که باید این کار را در قالب اسلامی و با پشتوانه اخلاق و معنویت و برادری ایمانی و اخوت اسلامی انجام دهیم، به طوری که بسیاری از اغنیاء داوطلبانه و برای کمک به برادران ایمانی خود از دریافت یارانه‌ها خودداری کنند و فضای دوستی و محبت میان طبقات مختلف و میان غنی و فقیر حاکم باشد و هرگز به دنبال روش سوسیالیستی که دولت به زور از غنی گرفته و به فقیر بدهد، نباشیم.

مطهری با اشاره به حوادث اخیر، با بیان این‌که متاسفانه هنوز آثار وقایع قبل و بعد از انتخابات باقی است و وجدان بخشی از جامعه آرام نگرفته است، افزود: علت این امر افراط‌گری بخشی از هر دو طرف ماجرا و بی‌توجهی به اجرای عدالت و قضاوت توام با تاسف از عدم رعایت انصاف است.

وی تصریح کرد: هیچ چیزی مانند عدالت جامعه را راضی نگه نمی‌دارد، به تعبیر امام علی(ع) عدالت هر چیزی را در جای خود قرار می‌دهد و اداره کننده امور است و همه در آن می‌گنجند، زیرا هر کس احساس می‌کند حق خود را دریافت کرده است.

مطهری خاطرنشان کرد: دو طرف این ماجرا مقصرند و اشتباهاتی داشته‌اند، گرچه اینجانب سهم طرف مغلوب را بیشتر می‌دانم و معتقدم به تعبیر رهبر گرانقدرمان ظلم بزرگتر را آنها انجام داده‌اند.

به گفته وی لازم است هر دو طرف از مردم عذرخواهی کنند و در صورت استنکاف، ‌قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم به اتهامات آنان رسیدگی کند، همچنین لازم است بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در اسرع وقت آزاد شوند مگر کسانی که دست به تخریب اماکن و اموال عمومی زده‌اند.

مطهری یادآور شد: نگهداری این افراد در زندان تا زمانی که آنچه در نظر ماست از دهان آنها خارج شود می‌تواند مصداق شکنجه و خلاف قانون اساسی باشد و مجلس در اینجا باید به نقش نظارتی خود عمل کند.

وی افزود: لازم است دادگاه متهمان حوادث بازداشتگاه کهریزک، کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان، هرچه زودتر برگزار شود.

وی یادآور شد: اخیرا آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع بزرگوار تقلید، بر دو موضوع اخیر تاکید نموده‌اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به موضوع هسته‌یی کشورمان گفت: اصرار طرف غربی بر خارج شدن اورانیوم 5/3 درصد غنی شده از ایران و مبادله آن با سوخت رآکتور اتمی در حالی که آنان طبق مقررات موظفند سوخت مورد نیاز ایران را تامین نمایند، مشکوک به نظر می‌رسد و خوشبختانه دولت بعد از ساده‌انگاری اولیه مسیر خود را اصلاح کرد.

به گفته مطهری، آمریکایی‌ها مایلند پیوندی میان مساله انرژی هسته‌یی و رابطه با آمریکا برقرار کنند، دولت باید به هوش باشد که فریب آنها را نخورد و رهنمودهای صائب رهبری را فراروی خود قرار دهد و به بهانه‌های مختلف از خود اشتیاق نشان ندهد.

وی در خصوص عملکرد دولت عربستان سعودی در یمن، این عملکرد را در واقع ورود به جنگ با بخشی از مردم مسلمان این کشور دانست و گفت: رهبران عربستان سعودی که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند نباید عامل تفرقه، ظلم و تجاوز و کشتار میان مسلمین باشند. فجایعی که با حمایت آنها در عراق و افغانستان و پاکستان انجام می‌شود، کم بود که اکنون به کشتار مردم مسلمان یمن پرداخته‌اند؟ شما که عربیت و ناسیونالیسم عربی را بیشتر از اسلام قبول دارید با چه منطقی دست به کشتار برادران عرب خود زده و همکار و همراه اسراییل شده‌اید؟

این نماینده مجلس افزود: به سران سعودی که هنوز دیه شهدای مکه مکرمه را بدهکارند، هشدار می‌دهیم که اگر خشم مسلمانان جهان شعله‌ور شود در این آتش خواهند سوخت.

وی در ادامه نطق خود، خاطرنشان کرد: مطلب بعدی در مورد افاضات جدید آقای اسفندیار رحیم مشایی است که فرموده "خدا نمی‌تواند محور وحدت انسان‌ها باشد، ‌زیرا به تعداد انسان‌ها خدا داریم". تضاد این سخن با تعلیمات اسلامی ‌آشکار است، ‌از آقای مشایی تقاضا داریم وارد معقولات نشوند و در مسائلی که در تخصص‌شان نیست اظهارنظر فرمایند.

نماینده تهران همچنین در این نطق به موضوع مترو تهران اشاره کرد و با بیان اینکه متروی تهران را باید پروژه ملی بدانیم، زیرا در کل کشور اثر گذار است، گفت: حل مشکل ترافیک تهران که به وضعیت وحشتناکی رسیده و موجب اتلاف ساعت‌ها وقت مردم و میلیاردها تومان حامل انرژی است تنها با تکمیل هفت خط مترو امکان‌پذیر است، از دولت و شهرداری می‌خواهیم با همدلی بیشتر این مهم را به سرانجام رسانند و گرایشات سیاسی را در آن دخالت ندهند.

مطهری در پایان گفت: خدا کند این خبر راست، ‌دروغ باشد که برخی مقامات دولتی گفته‌اند هرچه به مترو کمک کنیم به نام هاشمی تمام خواهد شد، این آغاز لغزش و دور شدن از خلوص نیت است، به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری، یک انقلاب مذهبی، ‌اگر اخلاص خود را از دست بدهد زود از بین می‌رود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر