بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس؛

توقف فعالیت ۲۵۰ هزار شرکت انگلیسی

توقف فعالیت ۲۵۰ هزار شرکت انگلیسی
بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، بیش از ۲۵۰ هزار شرکت در این کشور در نیمه نخست امسال فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.
کد خبر : ۲۶۳۰۰۲

توقف فعالیت ۲۵۰ هزار شرکت انگلیسی

بورس نیوز: تورم سر به فلک کشیده در کنار کاهش تقاضا برای خرید کالا‌ها از سوی مردم باعث شده تا فعالیت هزاران شرکت در انگلیس به طور جدی مختل شود.

دولت‌های اروپایی تلاش کرده‌اند تا با اجرای سیاست‌هایی نظیر رایگان کردن قبوض انرژی از شرکت‌های آسیب دیده حمایت کنند. در آلمان وفرانسه هم ۲ شرکت بزرگ توزیع نیرو و انرژی که تحت تأثیر افزایش شدید قیمت‌ها قرار گرفته بودند از سوی دولت ملی اعلام شدند.

در انگلیس فشار اقتصادی باعث شده تا روند تعطیلی هزاران شرکت آغاز شود. بسیاری از کافه‌ها، نانوایی‌ها، کتاب فروشی‌ها، و فروشگاه‌ها بین از یک سو افزایش شدید هزینه‌ها و از سوی دیگر کاهش خرید و تقاضا از سوی مردم گیر کرده و در حال تعطیل کردن هستند.

بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، بیش از ۲۵۰ هزار شرکت در این کشور در نیمه نخست امسال فعالیت خود را متوقف کرده‌اند که حدود ۱.۵ برابر نرخ آن در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ و پیش شیوع ویروس کرونا است.

این دفتر اعلام کرده این میزان تعطیلی بیشترین نرخ توقف فعالیت شرکت‌ها در یک بازه ۶ ماهه در تاریخ انگلیس است.

هنوز اطلاعات مربوط به تعطیلی و ورشکستگی شرکت‌ها در انگلیس در بازه زمانی ماه‌های جولای تا سپتامبر منتشر نشده و قرار است این آمار تا پایان ماه جاری منتشر شود، اما بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که شاهد افزایش تعداد تعطیلی شرکت‌ها باشیم.

بیشتر شرکت‌هایی تعطیل شده را شرکت‌های کوچک تشکیل می‌دهند. بنا به اعلام وزارت بازرگانی و صنعت انگلیس، ۹۵ درصد ۵.۶ میلیون شرکت فعال در انگلیس، شرکت‌های کوچک با تعداد کارمند کمتر از ۱۰ نفر است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عقب نشینی یورو در مقابل دلار
با انتشار داده های اقتصادی جدید آمریکا؛

عقب نشینی یورو در مقابل دلار

ارسال نظر