بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
نگاهی به عملکرد مالی پرداخت الکترونیک پاسارگاد

جهش درآمدی "پی‌پاد" در ۲ سال گذشته

جهش درآمدی
"پی پاد" در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ بیشترین درآمدزایی را از بخش فروش شارژ تلفن‌های همراه با یک هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان در اختیار داشت.
کد خبر : ۲۶۳۰۲۷

جهش درآمدی

بورس نیوز:

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در نماد “پی پاد” یکی از این شرکت‌ها است که قرار بر آن است در آینده قدم در معاملات بازار سرمایه بگذارد، این شرکت در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی فعالیت می‌کند و همچنین در حوزه‌های مجاز و شرکت شاپرک، ایجاد و اداره شبکه‌های گسترده خدمات به سیستم بانکی و ارائه خدمات مربوط به استفاده انواع ابزار‌ها و سیستم‌ها شامل دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های فروش و کارت‌های نقدی و اعتباری و ... مربوط می‌شود.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در گزارش صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی شده خود که در دوم مهر‌ماه آن را منتشر کرد به درآمد عملیاتی ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومانی دست‌یافت که این مبلغ با افزایش ۱۵۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بود، این افزایش برابر با یک هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان بود.

جهش درآمدی

بر اساس نمودار فوق همان‌طور که ملاحظه می‌کنید درآمد عملیاتی این شرکت پرداخت الکترونیک از پایان سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۵ تا پایان سال مالی ۱۳۹۸ روند افزایشی را با شیب ملایمی پشت سر گذاشت اما؛ طی ۲ سال اخیر با جهش درآمدی همراه بوده، به نوعی که در صورت مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ شاهد رشد ۱۵۶ درصدی درآمد‌های این شرکت نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

"پی پاد" در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ بیشترین درآمدزایی را از بخش فروش شارژ تلفن‌های همراه با یک هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان در اختیار داشت و این در صورتی است که در سال مالی گذشته این مبلغ بالغ‌بر ۴۵۲ میلیارد تومان شناسایی‌شده بود و در سال جاری افزایش ۲۴۴ درصدی را مشاهده کرد.

درآمدزاترین بخش "پی‌پاد" طی ۱۲ ماه گذشته

این شرکت پرداخت الکترونیک درمجموع توانست از فروش کارت‌های بانکی و فروش کارت خام به درآمد نزدیک به ۱۷ میلیارد تومانی رسید که سهم فروش کارت‌های بانکی از این میزان درآمد ۱۴ میلیارد تومان به ثبت رسید، همچنین طی این دوره ۱۲ ماهه تعداد فروش کارت‌های بانکی بالغ‌بر ۴ میلیون بود.

میزان درآمدی که شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از بخش کارمزد پایانه‌های شاپرک به دست آورد برابر با ۳۹۱ میلیارد تومان بود که بابت هر تراکنش شاپرکی ۲۵ الی ۲۲۵ تومان کارمزد به شرکت تعلق گرفت، مبلغی که جهت ارائه خدمات از این بخش شناسایی شد نسبت به سال مالی گذشته ۷۳ درصد افزایش پیدا کرد.

درآمد عملیاتی به تفکیک وابستگی اشخاص

بیشترین سهم از خالص درآمد عملیاتی این شرکت از سایر مشتریان مربوط به مصرف‌کنندگان نهایی بود که این بخش متعلق به فروش شارژ، تمدید و صدور کارت است که ۶۵ درصد از درآمد عملیاتی این شرکت را در اختیار دارد و پس‌ازآن نیز شرکت شاپرک با ۳۹۱ میلیارد تومان قرار داشت.

جهش درآمدی

در بخش اشخاص وابسته نیز سهم بانک پاسارگاد از خالص درآمد عملیاتی پی پاد نزدیک به ۱۵ درصد بود که درآمدی ۳۴۸ میلیارد تومانی را در اختیار داشت و در این بخش اشخاص وابسته نیز فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان سهم ۱۳ میلیارد تومانی داشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر