بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در برابر هر گونه تلاش غربی‌ها به ویژه آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و باج خواهی قاطعانه ایستادگی می کنیم.
کد خبر : ۲۶۳۰۶۱

درمقابل اعمال تحریم های جدید و باج خواهی می ایستیم

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در برابر هرگونه تلاش غربی‌ها به ویژه آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و اعمال فشار برای امتیارخواهی، باج خواهی و هر اقدام محدودکننده علیه دولت و ملت ایران به طور جدی و قاطعانه ایستادگی می‌کنیم و به هنگام به آنان پاسخ می‌دهیم.

وی افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر مسیر مذکراه برای دستیابی به توافق پایدار و متضمن منافع کشورمان است مذاکراتی که به توافق ماندگار منتج شود.

کنعانی ادامه داد: وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی اخیر با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که همچنان به مسیر مذاکره پایبند هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برخی صدا‌ها در اروپا و آمریکا شنیده شد که روند گفتگو‌ها را به مسائل داخلی کشورمان ربط دادند و به اطلاعات غلط در این باره دامن می‌زنند درحالی که مسائل داخلی ما مربوط به ملت و دولت ماست و ما اجازه نخواهیم داد که در امور داخلی کشورمان مداخله کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: موضوع مذاکرات مشخص است و چارچوب روشنی دارد ما مواضع مان را بار‌ها اعلام کردیم و در همان مسیر پیش می‌رویم تا به توافق جامعی برسیم که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد.

وی از کشور‌های غربی مدعی دموکراسی و مخالفت با خشونت به علت مجوز دادن به خشونت طلبان برای تعرض به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشور‌ها به شدت انتقاد کرد.

کنعانی با ابراز تاسف از مداخلات آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در امور داخلی کشورمان و رفتاردوگانه آنان در موضوع حقوق بشر افزود: آنان همزمان با ابراز مخالفت با خشونت و توصیه به این که کشورمان در برابر کسانی که امنیت عمومی را برهم می‌زنند خویشتن داری کند به خشونت طلبان اجازه می‌دهند که علیه سفارتخانه‌های کشورمان دست به اقدام خشونت آمیز بزنند.

وی، تعرض به سفارتخانه‌های کشورمان را مغایر با کنوانسیون وین و حق مصونیت دیپلماتیک دانست.

کنعانی با اشاره به ماجرای حمله فرد مسلح به سفیر کشورمان در دانمارک در جمعه اخیر تصریح کرد: در کشوری که مدعی دموکراسی است و به ما درس دموکراسی یاد می‌دهد و درباره نحوه تعامل با شهروندان مان توصیه اخلاقی می‌کند فرد مهاجمی با سلاح سرد وارد سفارتخانه کشورمان می‌شود و به سفیر کشورمان که اتفاقا یک خانم است هجوم می‌برد و کارمند سفارت ما را مجروح می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با انتقاد و اعتراض مشکلی ندارد، اما در مواجهه با خشونت موظف به تامین امنیت شهروندان است.

وی افزود: این کشور‌ها درحالی که به ما توصیه‌های دموکراتیک می‌کنند با رفتار‌های دوگانه به گروه‌هایی اجازه حضور و فعالیت در جوامع شان را می‌دهند که سابقه فعالیت‌های تروریستی دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر