بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
در مدت ۳ سال آینده پیش بینی می‌شود؛

ورود نخستین هواپیمای مسافری ایرانی به ناوگان هوایی

رییس سازمان هواپیمایی گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.
کد خبر : ۲۶۳۰۶۶
نویسنده :
مینا علیزاده

ورود نخستین هواپیمای مسافری ایرانی به ناوگان هوایی

بورس نیوز: محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی درباره آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیما‌های ۷۲ و ۱۵۰ نفره مسافری، هواپیما‌های ۱۲ و ۱۷ نفره ایرتاکسی اظهار کرد: دولت سیزدهم در تولید هواپیما سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح را به صورت کنسرسیومی سه‌جانبه مامور کرده تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی انجام شود.

وی افزود: در این میان تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و تولید بر عهده وزارت دفاع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به کارکرد هواپیما‌های کوچک و ایرتاکسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه می‌کنیم. در حوزه ایرتاکسی نیز راه برون‌رفت از مشکلات را گسترش هوانوردی منطقه‌ای می‌دانیم که در آینده نزدیک موضوع نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید هواپیما‌های بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم. مهم‌ترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها محقق شود.

محمدی بخش گفت: ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که از طریق برنامه ساخت داخل، واردات هواپیمای نو و خرید هواپیمایی کارکرده اقدام خواهیم کرد.

رییس سازمان هواپیمایی با تاکید بر فشار تحریم و عدم امکان خرید قطعات نو گفت: امروز عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیماست. در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه بین سه وزارتخانه تشکیل شد و پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر