بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
وابستگی ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی به برق
وزیر نیرو گفت: ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور به‌شدت وابسته به برق هستند.
کد خبر : ۲۶۳۰۶۹

وابستگی ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی به برق

بورس نیوز: علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار کرد: تامین آب و برق مردم در سراسر کشور از اساسی‌ترین اولویت‌ها و ماموریت‌های وزارت نیرو بوده و در انجام وظایف محوله اقدامات موثری انجام داده‌ایم.

وی افزود: استان بوشهر نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و راه‌اندازی سیکل ترکیبی در عسلویه نیز با هدف تثبیت انرژی برق و صرفه جویی انجام شده است.

وزیر نیرو با تقدیر از مردم بخاطر صرفه جویی در تابستان سال جاری خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در بحث مصرف برق و آب یک مساله ضروری است و رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار جامعه در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

محرابیان از رشد چشمگیر افزایش ظرفیت تولید برق در کشور خبر داد و گفت: در یکسال اخیر بیش از ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در سطح کشور افزایش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود سه برابر رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سرکشی به استان‌های مختلف به منظور شناخت مشکلات و دغدغه‌های مردم است و در بوشهر نیز ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه، با مشکلات زیرساختی نیز آشنا می‌شویم.

وزیر نیرو خطاب به واحد‌های صنعتی و تولیدی برای صرفه جویی در مصرف برق بیان کرد: اگر واحد‌های بزرگ صنعتی و تجاری و صنفی نسبت به رعایت بهینه مصرف برق اقدام نکنند، مشکلاتی بوجود می‌آید.

محرابیان با بیان اینکه ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور به‌شدت وابسته به برق هستند، گفت: از مجموع ۶۴۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی و صنفی کوچک و متوسط در کشور، ۵۸۵ هزار واحد که دارای بیشترین اشتغال هستند، به شدت وابستگی به برق دارند که رعایت صرفه‌جویی الزامی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر