بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس:

جزئیات شرایط صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات

رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات در دارایی‌های واقعی سرمایه گذاری می‌کند، در حالی که سایر صندوق‌های سرمایه گذاری در دارایی‌های مالی سرمایه گذاری می‌کنند.
کد خبر : ۲۶۳۰۸۹

جزئیات شرایط صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات

بورس نیوز:سیاوش پرویزی نژاد، رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه اظهار کرد: صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات در دارایی‌های واقعی سرمایه گذاری می‌کند، در حالی که سایر صندوق‌های سرمایه گذاری در دارایی‌های مالی سرمایه گذاری می‌کنند. همچنین بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم، کلیه درآمد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری معاف از مالیات هستند و بر اساس قانون بودجه، نقل و انتقال املاک به صندوق املاک و مستغلات نیز معاف از مالیات است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران علاوه بر اینکه از افزایش قیمت املاک منتفع می‌شوند، اجاره‌های دریافتی از مستاجران هم بین دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری تقسیم خواهد شد، گفت: این صندوق‌ها ساختار‌های قابل معامله دارند و خرید و فروش واحد‌های سرمایه گذاری آن‌ها از طریق کارگزاری صورت می‌گیرد. از سوی دیگر به دلیل وجود رکن بازارگردان، واحد‌های سرمایه گذاری از نقدشوندگی بالایی برخوردار هستند.

رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با توجه به اینکه این صندوق‌ها مدیر بهره برداری دارند، املاک و مستغلات به صورت حرفه‌ای مدیریت می‌شوند. همچنین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امکان استفاده از تسهیلات بانکی را دارند.

پرویزی نژاد بر این نکته تاکید کرد که با توجه به روند قیمت مسکن در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته انتظار می‌رود ریسک کمتری متوجه دارندگان واحد‌های سرمایه گذار شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر