بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
نخستین طرح پیشرانان پیشرفت ایران در آستانه افتتاح
نخستین طرح از مجموعه ۴۸ طرح پیشرانان پیشرفت ایران توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افتتاح می‌شود.
کد خبر : ۲۶۳۱۱۱

نخستین طرح پیشرانان پیشرفت ایران در آستانه افتتاح

بورس نیوز: روز گذشته، دوشنبه (۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱) به مناسبت سالروز تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی جلسه‌ای با حضور سید رضا فاطمی امین و علی اکبر محرابیان وزرای صمت و نیرو برگزار شد.

وزیر نیرو در این جلسه از هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تشکر ویژه به عمل آورد و گفت: این مجموعه تعصب و غیرت به خرج داد و توانست در مدت ۵ ماه این طرح را به مرحله سنکرون و افتتاح برساند.

محمد حسین قائمی راد، معاون برنامه ریزی، بودجه و نظارت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این خصوص اظهار کرد: طرح‌های پیشرانان پیشرفت ایران مرکب از ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور است که از این بین ۷ طرح از آن متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

وی بیان کرد: یکی از این ۷ طرح، ایجاد و راه اندازی دو واحد گازی ۱۸۳مگاواتی (مجموعا ۳۶۶ مگاوات) در استان سمنان است که واحد اول آن، در مرداد ماه سنکرون شد و در حال حاضر آماده افتتاح است و ما در حال انجام هماهنگی با وزرات نیرو و ایمیدرو هستیم تا به زودی شاهد افتتاح این واحد باشیم.

معاون برنامه ریزی، بودجه و نظارت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه واحد ۱۸۳ مگاواتی دوم این پروژه در آذر ماه سنکرون و تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این دو واحد مجموعا ۳۶۶ مگاوات برق به شبکه برق کشور اضافه می‌شود.

قائمی راد تصریح کرد: پروژه‌های مختلف صنعتی نیاز به تامین انرژی دارند و بر اساس تفاهم نامه موجود با وزارت خانه‌های صمت و نیرو، شرکت‌هایی که تولیدکننده برق هستند به شرط تامین برق شرکت‌های تابعه خود، دچار قطعی برق نخواهند شد.

معاون برنامه ریزی، بودجه و نظارت ومعادن بیان کرد: این دو واحد گازی به ظرفیت مجموعا ۳۶۶ مگاوات، برق هر ۶ پروژه پیشران دیگر این مجموعه را تامین می‌کند.

شایان ذکر است که این طرح اولین طرح از پروژه‌های پیشرانان پیشرفت کشور است که افتتاح خواهد شد و توسط هلدینگ پویا انرژی به بهره برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاری فولادی “ومعادن” در یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران
عملیات احداث کارخانه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس آغاز شد؛

سرمایه‌گذاری فولادی “ومعادن” در یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران

آمادگی
تاکید سعدمحمدی بر لزوم پرهیز از موازی کاری در شرکت‌های بزرگ؛

آمادگی "ومعادن" برای تمرکز بر تأمین مواد اولیه صنایع معدنی کشور

ارسال نظر