بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
عقب نشینی نفت برای سومین روز پیاپی
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۱ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۸۱ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۳۱۱۶

عقب نشینی نفت برای سومین روز پیاپی

بورس نیوز: قیمت نفت برای سومین روز پیاپی کاهش یافت که نتیجه نگرانی سرمایه‌گذاران از پایین آمدن تقاضا برای سوخت به‌دنبال رکود اقتصاد جهان و سخت‌تر شدن محدودیت‌های کرونایی در چین است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۱ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۳ درصد کاهش ۸۸ دلار و ۷۹ سنت معامله می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی را پایین آورد و در مورد افزایش خطر رکود اقتصاد هشدار داد.
صندوق بین‌المللی پول همچنین از بانک‌های مرکزی سراسر دنیا خواست علی‌رغم نگرانی سرمایه‌گذاران از رکود شدید اقتصاد به‌دنبال بالا رفتن سریع نرخ بهره، به مقابله با تورم ادامه دهند.

ارزش دلار بازهم افزایش‌یافته است. بالا رفتن ارزش دلار کالا‌هایی را که بر مبنای آن معامله می‌شوند برای خریداران دارای سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده و بر قیمت نفت و سایر سرمایه‌های مخاطره‌آمیز تاثیر می‌گذارد.

تاجران درحال‌حاضر منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. بالا رفتن این شاخص ترس از رکود اقتصاد را تشدید کرده و بیش‌از پیش قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بازار نفت به‌شدت تحت فشار سخت‌تر شدن محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا هم قرار دارد.

محدودیت‌های کرونایی در شهر‌های بزرگ چین از جمله شانگ‌های و شنژن به‌دنبال افزایش تعداد مبتلایان به بالاترین رقم از ماه اوت، تشدید شده‌است.

از نظر عرضه، تخمین زده می‌شود ذخایر نفت خام آمریکا ۱.۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به هفتم اکتبر افزایش‌یافته باشد.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته توافق کردند تولید نفت خود را ۲ میلیون بشکه در روز پایین آورند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر