بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
صورت مالی ۳۹۶ شرکت در کدال منتشر می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:طبق جز یک بند تبصره دو قانون بودجه ۱۴۰۱، وزارت اقتصاد موظف است که سالانه به صورت عمومی و در سامانه کدال صورت‌های مالی شرکت‌های مشمول این بند را منتشر کند.
کد خبر : ۲۶۳۱۴۵

صورت مالی ۳۹۶ شرکت در کدال منتشر می‌شود

بورس نیوز: احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: طبق جز یک بند تبصره دو قانون بودجه ۱۴۰۱، وزارت اقتصاد موظف است که سالانه به صورت عمومی و در سامانه کدال صورت‌های مالی شرکت‌های مشمول این بند را منتشر کند.

وی ادامه داد: در اجرای این بند قانونی، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همه افراد حقوقی که مشمول این بند بودند، از فروردین ماه به طور مکرر نامه نگاری و درخواست دریافت صورت‌های مالی را داشته است.

خاندوزی گفت: تا امروز با توجه به همکاری دستگاه‌ها و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره شناسایی شرکت‌ها و گرفتن اطلاعات صورت مالی از سازمان حسابرسی و جامعه حسابداران رسمی، ۸۵۲ شرکت شناسایی شده که این عدد تا پایان سال چهار رقمی خواهد شد.

وزیر اقتصاد افزود: از این تعداد ۲۴۳ شرکت، بورسی بودند که اطلاعات آن‌ها در کدال و در موعد مقرر منتشر شد و ۳۹۶ صورت مالی هم امروز روی کدال قرار می‌گیرد که از این تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، ۶مورد مربوط به بانک ها، دو مورد از بیمه ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها، ۱۱ مورد زیر مجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، ۲۷ مورد مربوط به زیر مجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه ها، ۵ مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون ها، ۲ مورد مربوط به موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵۴شرکت از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی شناسایی شدند که از این تعداد، ۲۱۱ شرکت بورسی بودند، ۵ شرکت غیر بورسی هم صورت مالی حسابرسی شده آن‌ها صادر شده که منتشر می‌شود، تعدادی از شرکت‌ها هم شناسایی شدند، اما هنوز صورت‌های مالی آن‌ها حسابرسی و آماده نشده است.

وی با مقایسه صورت‌های مالی منتشر شده نسبت به آنچه دو سال قبل از آن نیز گفت: تا این لحظه صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت غیربورسی و در مجموع ۸۵۲شرکت در کدال منتشر شده که برای سال ۹۸ در مجموع ۲۹۸صورت‌های مالی شرکت‌های غیر بورسی اعم از شرکت دولتی، مادر تخصصی، فرعی و اصلی منتشر شد و برای سال ۹۹این تعداد به ۳۲۱ شرکت رسید که در فروردین ۱۴۰۱منتشر شد. وزیر اقتصاد با اشاره به رشد دو برابری در شفاف سازی اطلاعات شرکت‌ها اعلام کرد: تا پایان سال این رشد به چند برابر خواهد رسید.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: انتشار صورت‌های مالی از منظر شفافیت و اطلاع رسانی به مردم و اینکه همه زوایای مالی فعالیت‌های یک شرکت و سایر شرکت‌های زیرمجموعه برای عموم مردم شفاف می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: شاید پیش از این مردم گمان می‌کردند که اینجا اتاق تاریکی از فساد و تصمیم گیری‌های مخفی است که با افشای صورت‌های مالی به این اتاق تاریک چراغ انداخته و روشن شد. خاندوزی تصریح کرد: اصرار داریم عموم جامعه از خدمات شرکت‌ها و سایر شرکت‌های مشمول این بند آگاه شوند، اطلاعاتی اعم از قیمت تمام شده، خدمات شرکت، میزان درآمد شرکت، در مورد اینکه خدمات شرکت دولتی با چه قیمتی به دست مردم می‌رسد و چقدر در این میان رانت توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر