بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران:

کسری گاز ۲۵۰ میلیون مترمکعب در کشور

کسری گاز ۲۵۰ میلیون مترمکعب در کشور
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت:روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد که این مشکل باید با بهینه سازی مصرف سوخت جبران شود.
کد خبر : ۲۶۳۱۴۷

کسری گاز ۲۵۰ میلیون مترمکعب در کشور

بورس نیوز: سیدجلال نورموسوی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: کسری گاز در کشور وجود دارد، اما برای مدیریت آن به همکاری دستگاه‌های مختلف نیاز است.

وی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف سوخت در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: باید از وابستگی به سوخت مایع و واردات گاز پیشگیری شود و در این‌باره دستگاه‌های مختلف برای مدیریت مصرف سوخت در هتل‌ها، گلخانه‌ها، واحد‌های صنعتی و در شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا بخشی از کسری گاز از این محل تأمین شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: استمرار جریان گاز در مدار از اهداف است و تلاش می‌شود تا مردم حتی لحظه‌ای با قطعی گاز مواجه نباشند و در این زمینه زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین نیروی انسانی و تجهیزات فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی در اولویت شرکت ملی گاز قرار دارد.

نور موسوی در بخش دیگر سخنان خود بر آمادگی دستگاه‌های مختلف برای تأمین سوخت دوم صنایع تاکید کرد و گفت: برای استمرار جریان گاز باید آمادگی ورود به فصل سرد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بازدید و تعمیرات دوره‌ای در دستور کار مسئولان شرکت گاز قرار گیرد و با توجه به احتمال اعمال محدودیت برای مصرف گاز در بخش صنعت باید تدابیر لازم برای تأمین سوخت دوم در صنایع اندیشیده شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: برنامه‌ریزی برای تأمین گاز زمستان مشترکان در یکهزار و ۲۲۷ نقطه شهری و ۳۶ هزار و ۳۰۰ نقطه روستایی کشور اعم از مشترکان خانگی و تجاری انجام شده است.

نورموسوی گفت: روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد که این مشکل باید با بهینه سازی مصرف سوخت جبران شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر