بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کاهش تولید نفت به نفع عربستان و روسیه نیست
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از تصمیم اخیر اعضای اوپک پلاس برای کاهش سطح تولید نفت گفت: تصمیم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز، در درازمدت به نفع اوپک پلاس، عربستان سعودی یا روسیه نخواهد بود.
کد خبر : ۲۶۳۱۶۰

کاهش تولید نفت به نفع عربستان و روسیه نیست

بورس نیوز: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از تصمیم اخیر اعضای اوپک پلاس برای کاهش سطح تولید نفت اظهار کرد: تصمیم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز، در درازمدت به نفع اوپک پلاس، عربستان سعودی یا روسیه نخواهد بود.

هفته گذشته، اوپک پلاس اعلام کرد که اعضای آن با کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز از ماه نوامبر موافقت کرده‌اند.

این اقدام در پاسخ به ابهام در چشم انداز بازار جهانی نفت انجام شد که بخشی از آن بدلیل تحریم‌های غرب علیه بازار انرژی روسیه و برنامه‌های G۷ برای تعیین سقف قیمت نفت خام روسیه است. در عین حل چنین تصمیمی با واکنش شدید ایالات متحده مواجه شد که خواستار افزایش تولید برای جلوگیری از افزایش قیمت هاست.

پرایس بیان کرد: «تصمیم اعضای اوپک پلاس در بلندمدت به نفع عربستان، روسیه و اوپک نخواهد بود».

روز گذشته نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود که عربستان سعودی با «پیامدهای» تصمیم اوپک پلاس برای کاهش قابل‌توجه تولید نفت روبرو خواهد شد. وی همچنین تآکید کرد در گفت با قانونگذاران آمریکایی در حال بازبینی روابط آمریکا و عربستان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر