بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
در جدیدترین گزارش اقتصادی جهان؛

کاهش رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۲

کاهش رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۲
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش دورنمای اقتصادی جهان، پیش بینی کرد رشد اقتصاد جهانی از ۶ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۳.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ آهسته می‌شود درحالی که نرخ تورم از ۴.۷ درصد به ۸.۸ درصد رشد می‌کند.
کد خبر : ۲۶۳۱۶۸

کاهش رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۲

بورس نیوز: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش دورنمای اقتصادی جهان، پیش بینی کرد رشد اقتصاد جهانی از ۶ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۳.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ آهسته می‌شود درحالی که نرخ تورم از ۴.۷ درصد به ۸.۸ درصد رشد می‌کند. در نتیجه، ریسک‌ها برای دورنمای اقتصاد جهانی به شکل غیرقابل معمولی زیاد و نزولی مانده اند. سیاست پولی ممکن است موضع مناسب برای کاهش تورم را اشتباه محاسبه کرده است. مسیر‌های سیاست پولی در بزرگترین اقتصاد‌ها ممکن است همچنان واگرا باشد و به رشد بیشتر ارزش دلار و تنش‌های فرا مرزی منتهی شود. شوک قیمت بالاتر انرژی و غذا ممکن است باعث شود تورم برای مدت طولانی‌تری، استمرار پیدا کند.

به نظر می‌رسد صندوق بین‌المللی پول نگران رویکرد بانک‌های مرکزی برای مهار تورم است و در این گزارش، اشاره کرده است "فرود نرم"، آن طور که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا و سایر مقامات بانکی بلندپایه از آن صحبت می‌کنند، ممکن است تحقق پیدا نکند.

تهدید رکود در ثروتمندترین اقتصاد‌های جهان، بسیار جدی است و اقتصاد‌های نوظهور در نتیجه این تحولات اقتصادی، با بحران بدهی مواجه می‌شوند. بنابراین، تعجبی ندارد که قیمت‌های نفت که با تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش بزرگ تولید، پشتیبانی شده بودند، پس از انتشار این گزارش به سرعت کاهش پیدا کردند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال، مقامات اوپک هشدار داده اند که عرضه نفت محدود مانده است. تورم و رشد ارزش دلار، بدون شک باعث نابودی تقاضا برای سوخت می‌شود، اما تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید، عملا کفی برای قیمت نفت ایجاد می‌کند و بعید است ریزش قیمت مشابه نخستین سال شیوع پاندمی کووید مشاهده شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر