بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در سال گذشته رکورد ترانزیت ریلی، رکورد صادرات از مرز‌های ریلی و مجموع حمل و نقل بین‌المللی در طول تاریخ راه آهن را شکستیم.
کد خبر : ۲۶۳۲۰۳
نویسنده :
مینا علیزاده

رکورد صادرات از مرزهای ریلی شکسته شد

بورس نیوز: سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: پلیس راه آهن یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های پلیس کشور است. زیرا از سال ۱۳۱۴ تشکیل شده و دارای تجربه و سوابق ارزشمندی است و بیش از ۱۰۰ پاسگاه فعال در حوزه پلیس راه آهن وجود دارد، لیکن به همین میزان هم، به امکانات و تجهیزات به روز نیاز است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه طی یک سال گذشته از حدود ۲۰ منطقه ریلی بازدید داشتم و دستور رفع موانع را صادر کردم، گفت: طی یک سال گذشته شاهد کاهش سوانح برخورد قطار با عابر پیاده بوده‌ایم.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور بر همگان روشن است، اما تلاش می‌کنیم در بخش‌های مختلف ستاد و مناطق شرکت راه آهن، تحول و بهبود داشته باشیم.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه، توسعه خطوط ریلی در دولت سیزدهم در دستور کار است، گفت: بخشی از الزامات توسعه ریلی، به‌روز رسانی تجهیزات و توجه ویژه به کارکنان است و تلاش می‌کنیم در سال دوم دولت، گام‌های بلندتری در این زمینه‌ها برداریم.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی نیاز به الزاماتی دارد از جمله تأمین امنیت که این موضوع در راه آهن نیز بسیار مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ماه‌های اخیر فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه‌های مختلف به خصوص مناطق حاشیه خطوط انجام شده است از جمله طرح همیاران پلیس راه آهن که به مدد الهی و تلاش‌های صورت‌گرفته، شاهد کاهش سوانح برخورد قطار با عابر پیاده بوده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره راه‌آهن با اشاره به این مطلب که در دولت سیزدهم به دیپلماسی حمل و نقل بویژه حوزه ریلی توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: در سال گذشته به لطف الهی رکورد ترانزیت ریلی، رکورد صادرات از مرز‌های ریلی و مجموع حمل و نقل بین‌المللی در طول تاریخ راه آهن را شکستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست امسال، برنامه‌ریزی برای عبور پنج قطار ترانزیتی تمام ریلی از شمال شرق روسیه انجام شد که تا نیمه اول مهرماه، تعدادی از این قطار‌ها از ایران عبور کرده و بخش دیگر در حال عبور است. این قطار ترانزیتی پس از خروج از روسیه با عبور از قزاقستان و ترکمنستان و طی مسافت بیش از ۴ هزار کیلومتر از مرز ریلی سرخس وارد کشور شده و با سیر در راهگذر شمال- جنوب ایران، پس از طی مسیر حدود ۱۶۰۰ کیلومتری در کشورمان، به بندر شهید رجایی در بندرعباس می‌رسد.

به گفته صالحی؛ ترانزیت بار علاوه بر کسب درآمد، موجب سیادت سیاسی و امنیتی کشور نیز خواهد شد.

وی یادآور شد: آن‌چه مهم است نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی بر پایه تمدن نوین ایرانی- اسلامی است و برای تحقق این آرمان، اقدامات متعددی نیاز داریم که یکی از آن‌ها جهش اقتصادی است و یکی از مولفه‌های آن، حمل و نقل است.

مدیرعامل راه آهن بیان کرد: در بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل از قبیل ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای، ستون خیمه برای جهش اقتصادی کشور، حمل و نقل ریلی است و مقام معظم رهبری نیز در بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، اولویت توسعه حمل و نقل ریلی را مورد تاکید قرار داده اند.

وی ادامه داد: نیاز داریم از کلام به سمت عمل حرکت کنیم و امید است با تحقق این سیاست‌ها، موجبات رشد و پیشرفت اقتصادی کشور فراهم شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
بخاطر همینه تورم سر به فلک زده کو دمبتون