بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
آیین آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری (FTTH) مشترکان شهر چالوس با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومانی مجموعه آسیاک در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۳۲۳۰

آسیاتک؛ متولی اجرای طرح فیبر نوری در مازندران

بورس نیوز: صبح شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ آیین آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری مشترکان شهر چالوس در آمفی تیاتر اداره آموزش و پروش شهرستان چالوس با حضور مهندس محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک، اسماعیل اعزی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، علی قاسمی، فرماندار چالوس، محمدعلی محسنی بندپی، نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت، مسعود یعقوبی، شهردار چالوس و علی‌اکبر خسروی، فرمانده انتظامی چالوس برگزار شد.

یوسفی‌زاده در بخش نخست این مراسم درباره اجرای این پروژه توسط کشور آسیاتک گفت: این پروژه کمک می‌کند، تمامی شهروندان دسترسی پرسرعت و کم دغدغه‌ای به شبکه ملی اطلاعات داشته باشند. به این ترتیب، دسترسی به شبکه‌های ارتباطی جهانی و ملی اطلاعات با آخرین تکنولوژی روز دنیا در نوشهر و چالوس میسر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه مراحل اصلی و زیربنایی شبکه ملی اطلاعات با حضور بخش خصوصی اجرایی شده است، درباره چرایی این امر افزود:، زیرا نیازمند آن هستیم که در ارتباطات تغییراتی داشته باشد.

یوسفی زاده در ادامه به مشارکت مجموعه متبوع خود در اجرای پروژه فیبر نوری در استان مازندران گفت: رویکرد آسیاتک توسعه ارتباطات است؛ مجموعه ما چند صدهزار سهامدار دارد و اهداف خود را در راستای این رویکرد و منافع سهام‌داران پیش می‌برد. اجرای طرح فیبر نوری و توسعه اپراتوری نیز بخشی از خدمات مالیات خرد از کلان پروژه‌های این شرکت به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل آسیاتک یادآور شد: استفاده از تکنولوژی باید به موقع در سبد خانوار ایجاد شود، ولی متاسفانه در کشور توسعه با موازی کاری همراه است و نیاز است تا در زمینه سرمایه‌گذاری داده‌ها، به‌صورت جزیره‌ای اقدام نشود.

وی با بیان اینکه طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارتباطات منعقد شد، یک میلیون خانوار توسط این شرکت از پروژه اینترنت سرعت برخوردار می‌شوند، توضیح داد: استان مازندران مشمول این طرح می‌شود.

هوشمندسازی این استان و شهر‌های آن، نیاز اساسی استان است. طی ۶ماه سرویس کامل و پایدار فیبر نوری در چالوس، به دسترسی ۳۵ هزار خانوار به اینترنت پر سرعت کمک می‌کند.

مدیرعامل آسیاتک با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومانی برای اجرای این طرح در چالوس تاکید کرد: با اجرای این طرح، سرعت اینترنت تا ۱۰۰ برابر وضعیت کنونی ارتقاء می‌یابد و حداقل سرعت آن ۱۰۰ مگ برثانیه است.

تخصیص بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه طرح فیبر نوری

در بخش دیگری از این مراسم، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران درباره اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوص گفت: اجرای طرح شبکه فیبر نوری تکلیف قانونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که باید حدود ۸۰ درصد خانوار‌های ایرانی از این نوع فناوری بهره‌مند شوند و دولت سیزدهم هم نسبت به تسریع در روند اجرای این طرح تا پایان دوران خدماتش تاکید دارد. دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این بخش معطوف کرده که به دنبال آن، رئیس‌جمهوری در نشست خبری که به تازگی برگزار شد، اعلام کرد که غیر از بودجه سنواتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان دولت فقط برای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها، ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر