بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:

تلاش برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان

تلاش برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود همه مشکلات و فشارهایی که روی دولت وجود دارد، در دولت تصمیم گرفتیم تا جایی که امکان دارد، حقوق کارکنان و بازنشستگان ترمیم شود.
کد خبر : ۲۶۳۲۵۲

تلاش برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان

بورس نیوز: سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری، اظهار کرد: به دنبال افزایش قیمت‌های جهانی بعد از جنگ اوکراین و روسیه و افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در شورای عالی کار، هزینه‌های کشور افزایش یافت، اما حقوق کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری نیز نیازمند یک بازنگری بود.

میرکاظمی با بیان اینکه با تحقق ۷۰ درصدی منابع، لایحه متناسب‌سازی حقوق تقدیم مجلس شده، افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراقی را تسویه می‌کنیم که قبلا استفاده شده و رقم آن تا پایان سال بیشتر نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و فشار‌هایی که روی ما وجود دارد، جلساتی در دولت برگزار شد و تصمیم گرفتیم تا جایی که امکان دارد حقوق کارکنان و بازنشستگان ترمیم شود؛ از نمایندگان تقاضا می‌کنیم تحت هیچ عنوانی سقف پیش‌بینی شده از سوی دولت را افزایش ندهند. گزارشی که کمیسیون به صحن مجلس ارائه داده، با وجود اینکه بیانات به نحو دیگری است، اما در نوشته به شکل دیگری آمده که سقف را بالا می‌برد. به همین دلیل خواهش من این است که این لایحه به کمیسیون ارجاع شده و با این شرط که به سقف، رقمی اضافه نشود، اصلاح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این مبلغ در اختیار مجلس است و هر طور که می‌خواهد در خصوص آن تصمیم‌گیری کند. اما نباید سقف دولت افزایش یابد. بر اساس آنچه که نوشته شده، بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان سقف بالا رفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر