بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر : ۲۶۳۲۹
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: سه‌شنبه همين هفته كليات طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس نهايي مي‌شود.

جبار كوچكي‌نژاد امروز در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرين مصوبات كميسيون برنامه و بودجه مجلس افزود: در اين كميسيون بحث ماده 40 قانون بودجه سال 88 كه دولت آن را اجرا نكرد و تعرفه نهايي كشاورزان كه پس از گذشت هفت ماه اجرايي نشده بود، مورد بحث و بررسي قرار گرفت. 

وي برنج، گندم و انواع مركبات را جزو محصولات نهايي كشاورزي ناميد و اظهار داشت: اين محصولات بايد تعرفه قيمت در حد خودرو داشته باشند كه در كميسيون بررسي و تصويب شد. 

كوچكي‌نژاد بحث سهام عدالت را از موضوع‌هاي ديگر كميسيون برنامه و بودجه مجلس عنوان كرد و افزود: سهمي كه دولت در قالب سهام صندوق عدالت به مردم داده بود پرسش‌هايي را در افراد ايجاد كرد و براي اينكه موضوع مشخص شود در كميسيون بررسي شد. 

وي ادامه داد: اعتقاد ما اين است كه اصل 44 قانون اساسي با سهام عدالت منافات دارد يعني واگذاري امور به مردم 100 درصد انجام نگرفته است. 

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: به همين دليل نمايندگان درخواست تفحص در عملكرد سهام عدالت را داشتند كه اين كار آغاز مي‌شود. 

كوچكي‌نژاد بحث ديگر كميسيون برنامه و بودجه مجلس را برداشت پول از صندوق ذخيره ارزي ذكر كرد و افزود: طرح برداشت 2 هزار ميليارد تومان از صندوق ذخيره ارزي براي شهرهاي بالاي 500 هزار خانوار و تهران كه ترافيك بالايي دارد، به تصويب رسيد. 

وي اظهار داشت: از اين پول، يك هزار ميليارد تومان براي متروي تهران به صورت وام در اختيار شهرداري اين شهر قرار مي‌گيرد. 

كوچكي‌نژاد خاطرنشان كرد: يك هزار ميليارد تومان ديگر نيز براي حل ترافيك شهرهاي بالاي 500 هزار خانوار اختصاص مي‌يابد. 

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس بيان ديدگاه‌هاي وزرا در آموزش و پرورش، رفاه، نيرو و هدفمند كردن يارانه‌ها را از ديگر موضوع‌هاي كميسيون برشمرد. 

وي برنامه هفته بعد كميسيون را بررسي بودجه در برنامه پنجم توسعه عنوان كرد. 

كوچكي‌نژاد درباره وضعيت برداشت پول از صندوق ذخيره ارزي گفت: قانون برنامه چهارم اين بود كه از موجودي صندوق 50 درصد تسهيلات بايد به بخش خصوصي در قالب وام دولت داده شود و سپس آن را بازيافت كند كه اين قانون به كندي انجام مي‌شود. 

نماينده مردم رشت در مجلس با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها خاطرنشان كرد: دولت نگران اين بود كه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها احتمالاً در رديف‌هاي بودجه بيايد كه در بند 16 اين نگراني برطرف شد. 

وي با بيان اينكه كليات بخش يارانه‌ها به پايان رسيده، تصريح كرد: با اتمام كليات، قانون اجازه نمي‌دهد ماده ديگر اين طرح را برداشت كنيم لذا سه‌شنبه همين هفته كليات طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس نهايي مي‌شود. 

كوچكي‌نژاد افزود: پس از تصويب نهايي، طرح در شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفته و سپس به دولت ابلاغ مي‌شود. 

وي زمان اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را در سال 89 اعلام كرد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر