بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
توسعه سرمایه و صنعت غدیر به سومین ماه ریزش ارزش بازار رسید؛

کاهش مداوم ارزش "سغدیر"

کاهش مداوم ارزش
ارزش بازار توسعه سرمایه و صنعت غدیر در شهریورماه در مقایسه با مردادماه کاهش ۳۴۰ میلیارد تومانی را به همراه داشت.
کد خبر : ۲۶۳۳۳۳

سغدیر در سرازیری ارزش بازار+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی را برابر با ۹۳۷ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"سغدیر" عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ها‌ی را در شرکت‌های بورسی با ۹۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیر بورسی با ۵ میلیارد تومان بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سغدیر" در شهریورماه ۶۴ میلیارد تومان نسبت به ماه گذشته کاهش سرمایه‌گذاری (معادل ۶ درصد) را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سغدیر" در شهریورماه مربوط به بخش «سیمان، گچ و آهک» با ۸۸۲ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «سایر فعالیت‌ها» با ۲ میلیارد تومان تعلق گرفت.

سغدیر در سرازیری ارزش بازار+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سغدیر" در شهریورماه مربوط به بخش «سیمان، گچ و آهک» با ۴ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور» با ارزشی تقریباً ۴۵ میلیارد تومانی بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

ارزش بازار توسعه سرمایه و صنعت غدیر در شهریورماه در مقایسه با مردادماه کاهش ۳۴۰ میلیارد تومانی را به همراه داشت، همچنین نسبت به سال دوره مشابه سال گذشته نیز ریزش ۱۵ درصدی (معادل ۸۶۰ میلیارد تومان) را تجربه کرد.

بیشترین بهای تمام‌شده "سغدیر" نیز در اختیار «سیمان سپاهان» با مبلغی بالغ‌بر ۲۶۶ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته تغییر را به همراه نداشت و عمده‌ترین بهای تمام‌شده پس از سیمان سپاهان، «سیمان کردستان» به خود اختصاص داد که ارزش بازار آن ۲۲۷ میلیارد تومان بود.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "سغدیر" بیشترین ارزش بازار متعلق به «سیمان دشتستان» با یک هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان بود، پس از سیمان دشتستان که بیشترین میزان ارزش بازار را به خود اختصاص داده، سیمان کردستان با ۹۲۳ میلیارد تومان در اختیار داشت، این شرکت سیمانی در شهریورماه با کاهش ارزش بازار ۴۷۱ میلیارد تومانی روبه‌رو بود.

"سغدیر" با سرمایه ثبت‌شده ۳۳۵ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی ۹۰ میلیارد تومانی کسب کرد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر