بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
در نمایشگاه کیش اینوکس اتفاق افتاد؛

نشست خبری اهداف گروه خدمات انفورماتیک

در غرفه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نشست خبری اهداف و برنامه‌های گروه خدمات انفورماتیک راهبر در حوزه کسب‌وکاری دولت الکترونیک در نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۳۳۴۳

نشست خبری اهداف گروه خدمات انفورماتیک

بورس نیوز: در غرفه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نشست خبری اهداف و برنامه‌های گروه خدمات انفورماتیک راهبر در حوزه کسب‌وکاری دولت الکترونیک در نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد.

در جریان این نشست حمیدرضا نائینی، مدیرعامل گروه خدمات انفورماتیک راهبر گفت: شرکت راهبر در سال‌هایی که فعالیت داشته، به عنوان شرکتی در حوزه طراحی و توسعه سامانه‌های نرم افزاری ملی ایفای نقش کرده است.

وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که در راهبر به آن توجه می‌شود، حوزه اپراتوری دولت الکترونیک است. یکی از شرکت‌های زیرمجموعه، یعنی «سیتاد» به عنوان اپراتور اول پی جی اس پی کشور انتخاب شده است.

نائینی در ادامه گفت: همچنین حوزه دیگر در بخش الکترونیک، شرکت معتمد مالیاتی راهبر است که برای صورت حساب‌های مالیاتی از طرف سازمان انتخاب شده و بخش بعدی صدور گواهی امضای الکترونیک بوده است. همچنین یکی از حوزه‌هایی که شرکت در آن ورود کرده، حوزه هوشمندسازی صنعتی است.

«سیتاد» همپایی دولت الکترونیک

نماینده شرکت «سیتاد» نیز در این نشست گفت: شرکت سال گذشته به عنوان یکی از دو اپراتور برگزیده ارائه خدمات از طرف سازمان انتخاب شد.

معین ادامه داد: هدف شرکت یکپارچه سازی، تجمیع و عرضه وب سرویس‌های دولت است. از برنامه‌های دیگر شرکت می‌توان به راه‌اندازی‌ای پی آی مارکت اشاره کرد.

وی تاکید کرد: تمرکز شرکت «سیتاد» بر ارائه خدمات و استعلامات حوزه دولتی با رعایت محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی تمام کاربران است. به گفته او در کشور مشکل فناوری نداریم و مشکلات بیشتر در هماهنگی‌های بین دستگاهی توسعه سرویس‌های جدید است.

افزایش صدور گواهی الکترونیک

همچنین مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات راهبر در این نشست گفت: ماموریت این شرکت به طور عمده در صدور گواهی الکترونیک و یکی از سه مرکز خصوصی صدور گواهی الکترونیکی بوده که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دارد.

مهدی سعیدی افزود: شرکت طرف قرارداد با بسیاری از شرکت‌های حوزه‌های مالی و بانکی است. همچنین این ظرفیت را داریم که توانمندی‌های فناوران ارتباط راهبر را به حوزه‌های مالی و بانکی عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه شرکت این است که در سال‌های آینده بازار صدور گواهی الکترونیک در شرکت را به چندین برابر ارتقاء دهد. برنامه ویژه‌ای هم برای حوزه‌های مالی، بورس و بانک داریم. توسعه سامانه‌های ملی در کشور و راه‌اندازی گذرگاه خدمات و امنیت سایبری مجموعه فعالیت‌های ظرفیت‌سازی شده در این شرکت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در همایش کیش اینوکس برگزار شد؛

برگزاری پنل تخصصی تامین سرمایه تمدن

اینوکس ۲۰۲۲، پنجره‌ای رو به فرصت‌های سرمایه‌گذاری
ماه مهر، در انتظار ویژه‌ترین رویداد اقتصادی کشور؛

اینوکس ۲۰۲۲، پنجره‌ای رو به فرصت‌های سرمایه‌گذاری

ارسال نظر