بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار در ۶ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی داشته است.
کد خبر : ۲۶۳۳۵۴

رشد 29 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار

بورس نیوز: قاسم عسکری‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی، نفتی، غیرنفتی و کانتینری بندر چابهار طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۵۰۵ تن بود، اظهار کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار دراین مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر چابهار طی نیمه نخست سال جاری ۹ درصد، کالا‌های نفتی و پتروشیمی ۶.۵ درصد و کالا‌های غیرنفتی ۴۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ایمنی بندری چابهار در نیمسال نخست سال جاری ۴۱ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: همچنین ایمنی دریایی این بندر در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۳ درصدی داشته است.

عسکری‌نسب با بیان اینکه واگذاری فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود، اعلام کرد: مشخصات این منطقه از چابهار شامل احداث و تجهیز برای پهلودهی شناور‌های نسل هشتم در طول ۱۰۰۰ متر اسکله با ۳۵ هکتار محوطه کانتینری است و ظرفیت سالانه آن ۲۷ میلیون تن با آبخور ۱۹ متری است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر