بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
سخنگوی صنعت برق گفت: حداکثر رشد مصرف برق تا پایان مهرماه سال جاری به مرز ۱۵ درصد خواهد رسید.
کد خبر : ۲۶۳۳۵۵

حداکثر رشد مصرف برق به مرز ۱۵ درصد می‌رسد

بورس نیوز: مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به افزایش مصرف برق در مهرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: تابستان سال جاری با همکاری همه مشترکان به‌ویژه در بخش خانگی به بهترین شکل ممکن سپری شد و خاموش نشدن چراغ خانه‌های مردم در کنار آمار مثبت رشد تولید صنایع گواه این مسئله است.

سخنگوی صنعت برق در تشریح رفتار مصرف مشترکان پس از گذر از تابستان بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که بعد از گذر فصل گرم و با شروع مهرماه شاهد آن هستیم رشد مصرف قابل توجهی است که در حامل انرژی برق رخ داده و روند متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

رجبی مشهدی در بیان نشانه‌های افزایش رشد مصرف برق در مهرماه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته گفت: برای مثال در روز ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه اوج بار مصرف برق به ۵۰ هزار ۳۰۴ مگاوات رسید، درحالی که اوج بار مصرف برق در روز مشابه سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۵ مگاوات بوده، به معنای دیگر در این روز ما شاهد رشد ۱۱.۶ درصدی اوج بار مصرف برق بوده‌ایم.

رجبی مشهدی در تشریح دلایل این اتفاق گفت: بازگشایی مدارس، مراکز آموزشی و از سر گرفته شدن کسب و کار‌ها و فعالیت‌‎هایی که در فصل تابستان تعطیل بوده به دنبال تغییر ساعت فعالیت ادارات از مهمترین دلایل رشد مصرف برق در مهرماه سال جاری محسوب می‌شود، از طرفی با نگاهی به آمار میزان مصرف برق این روز‌ها به نظر می‌رسد، مردم و برخی ادارات همچنان وسایل سرمایشی خود را خاموش نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به رشد ۱۳ درصدی مصرف برق در هفته گذشته گفت: حداکثر رشد مصرف برق تا پایان مهرماه سال جاری به مرز ۱۵ درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر