بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گزارش داد؛

افزایش ۵ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه‌های کشور

تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته ،بلکه با انجام راهکارهای مبتکرانه و مدیریت درست پالایشگاه‌ها نزدیک به ۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۲۶۳۳۵۶

افزایش ۵ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه‌های کشور

بورس نیوز: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گزارش داد، با رفع محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و افزایش ناگهانی ۲۰ درصد مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته، هیچ‌گونه خللی در تامین بنزین کشور به وجود نیامد.

شایان ذکر است، براساس مصوبه هیات وزیران همه بنزین مصرفی کلان‌شهر‌های کشور از جمله تهران با کیفیت استاندارد یورو ۴ توزیع می‌شود و همه شاخص‌های مهم بنزین از جمله محتوای گوگرد، آروماتیک، بنزن و الفین کمتر از حدود مجاز ذکر شده در استاندارد‌های موصوف است.

دلیل اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهر‌های کشور بالا بودن میزان مصرف سوخت خودرو‌ها (اعم از خودرو‌های سبک، سنگین، موتورسیکلت‌ها و ... و عدم رعایت استاندارد‌های تدوین شده در این خصوص) استاندارد ملی ۴۲۴۱ با عنوان دستورالعمل برچسب انرژی خودرو‌ها است و ارتباطی به کیفیت سوخت که مطابق استاندارد‌های یورو ۴ و یورو ۵ تولید و عرضه می‌شود ندارد.

بر اساس این گزارش، تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته ،بلکه با انجام راهکارهای مبتکرانه و مدیریت درست پالایشگاه‌ها نزدیک به ۵ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر