بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
تجارت ۷۶۲ میلیون دلاری ایران به آفریقا
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: میزان تجارت ایران در ۶ ماه نخست سال به کشور‌های آفریقایی حدود ۷۶۲ میلیون دلار بوده که از این میزان ۷۱۰ میلیون دلار به ۴۰ کشور آفریقایی صادر شده است.
کد خبر : ۲۶۳۴۱۷

تجارت ۷۶۲ میلیون دلاری ایران به آفریقا

بورس نیوز: سید روح الله لطیفی، سخنگوی سابق گمرک و قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا اظهار کرد: میزان تجارت ایران در ۶ ماه نخست سال به کشور‌های آفریقایی حدود ۷۶۲ میلیون دلار بوده که از این میزان ۷۱۰ میلیون دلار به ۴۰ کشور آفریقایی صادر شده، همچنین از ۱۹ کشور آفریقایی نیز حدود ۵۲ میلیون دلار واردات داشته‌ایم.

وی افزود: میزان صادرات به آفریقا در ۶ ماه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه ۱۴۰۰ حدود ۲۷ درصد رشد داشته و در واردات نیز نسبت به ۶ ماه سال گذشته ۹۰ درصد رشد حاصل شده است.

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا بیان کرد: میزان تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار بوده که از این میزان ۶۰ میلیون دلار به واردات و مابقی به صادرات اختصاص دارد، همچنین میزان تجارت با آفریقا در ۶ ماه دوم سال گذشته، یعنی از زمان استقرار دولت سیزدهم نسبت به سال ۹۹ رشد ۲ برابری داشته است.

لطیفی تاکید کرد: سیاست‌های دولت سیزدهم بر محور روابط چند جانبه، بازار‌های جدید، تمرکز بر کالا‌هایی با ارزش افزوده بالاتر و توجه به بازار‌های نو با نگاه دانش بنیان می‌چرخد، که این محور‌ها باعث توجه ویژه دولت جدید به کشور‌های همسایه، قاره آسیا و آفریقا می‌شود.

وی با بیان اینکه که آفریقا دارای بازار ویژه‌ای است، خاطرنشان کرد: با یاری دولت سیزدهم و همکاری دستگاه‌های مختلف، می‌توانیم از بازار خاص آفریقا استفاده کنیم و امیدواریم تا پایان امسال با فعال شدن بخش خصوصی، شاهد رشد خوبی نسبت به سال ۱۴۰۰ باشیم.

سخنگوی سابق گمرک تاکید کرد: در تجارت با آفریقا مراودات بانکی به چند روش صورت می‌گیرد از جمله این روش‌ها استفاده از صرافی و تهاتر است، همچنین هر چه حوزه تجارت هم زمان با مروادات بانکی تقویت شود، روند تجارت ایران با تمامی کشور‌های دنیا و ۵۵ کشور عضو اتحادیه آفریقا سرعت می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
توافق تولید خودروی مشترک با روسیه
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:

توافق تولید خودروی مشترک با روسیه

ارسال نظر