بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
نگاهی به روند درآمدی "کساپا"

زنگار زیان بر تن سایپا شیشه

زنگار زیان بر تن سایپا شیشه
زیان خالص "کساپا" در پایان شهریورماه سال جاری برابر با یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان به اطلاع سهامداران رسید.
کد خبر : ۲۶۳۴۲۲

زیان خالص ۵۸ ریالی سایپا شیشه در ازای هر سهم+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سایپا شیشه در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۱۸۲ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند، میزان درآمدی که در پایان نیمه نخست سال جاری به ثبت رسید افزایش ۸۵ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به همراه داشت.

بهای تمام‌شده درآمد عملیاتی "کساپا" در انتهای شهریورماه برابر با ۱۷۴ میلیارد تومان بود که نسبت به درآمد عملیاتی به‌دست‌آمده در این دوره ۹۵ درصد از میزان درآمد را در برگرفته است و بر همین اساس که حجم عمده‌ای از آن صرف بهای تمام‌شده درآمد‌های عملیاتی شد و در نهایت به سود ناخالص ۸ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومانی رسید.

زیان خالص ۵۸ ریالی سایپا شیشه در ازای هر سهم+بورس نیوز

میزان سود ناخالص در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافت، به‌گونه‌ای که از مبلغ ۹ میلیارد ۴۴۰ میلیون تومان سود ناخالص به مبلغ ۸ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان رسید، هزینه‌های مالی سایپا شیشه در پایان شهریورماه ۳۴۸ میلیون تومان شناسایی شد.

شرکت سایپا شیشه در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ مجموع سود عملیاتی  خود را برابر با ۳ میلیارد و ۷۶۶ میلیون به ثبت رساند، در پایان نیمه نخست سال جاری "کساپا" به زیان عملیاتی ۴۸۷ میلیون تومانی رسید.

زیان خالص ۵۸ ریالی سایپا شیشه در ازای هر سهم+بورس نیوز

زیان خالص "کساپا" در پایان شهریورماه سال جاری برابر با یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان به اطلاع سهامداران رسید، این بخش در دوره مشابه سال گذشته با سود یک هزار و ۴۸۳ میلیون تومان همراه بود، "کساپا" در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۵۸ ریال زیان شناسایی کرد.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۱

"کساپا" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان ارائه کرد، این شرکت شاهد رشد ۶۸ درصدی دارایی‌های خود نسبت به پایان سال مالی گذشته بود، بیشترین دارایی در اختیار بخش «دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها» با ۸۶ میلیارد تومان بود.

بخش دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها نسبت به پایان سال گذشته ۳۵ درصد رشد را به همراه داشت و پس‌ازآن نیز «موجودی مواد و کالا» با ۳۸ میلیارد تومان در بخش دارایی‌های جاری قرار گرفت که افزایش ۶۳ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته به ثبت رساند.

زیان خالص ۵۸ ریالی سایپا شیشه در ازای هر سهم+بورس نیوز

طی این دوره ۶ میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ میزان سرمایه "کساپا" مبلغی بالغ‌بر ۲۳ میلیارد تومان اعلام شد که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی ماند و همچنین این شرکت در این دوره ۶ ماهه به زیان انباشته یک میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومانی رسید، این در صورتی است که در پایان سال مالی گذشته زیان انباشته این شرکت ۱۳۱ میلیون تومان بود و اکنون با افزایش ۱۰۱۷ درصدی روبه‌رو است.

زیان خالص ۵۸ ریالی سایپا شیشه در ازای هر سهم+بورس نیوز

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "کساپا" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۸۲ میلیارد تومان شناسایی‌شده، درآمد‌های این شرکت از فروش محصولات در بازار داخل کشور به دست آمد.

بیشترین درآمدی در دوره ۶ ماهه ابتدایی سال مالی به دست آمد از بخش «انواع شیشه ایمنی تیبا» بود که برای شرکت ۱۲۰ میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت و پس از آن نیز «انواع شیشه ایمنی پراید» برابر با ۳۲ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر