بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
بازارهای سهام عمده ایالات‌متحده پس از ثبت بهترین هفته خود از ماه ژوئن در روز دوشنبه کاهش یافتند.
کد خبر : ۲۶۳۴۶۳

کاهش بازارهای سهام جهانی

بورس نیوز: فعالان بازار برای یک هفته پر درآمد دیگر آماده می‌شوند، زیرا انتظار می‌رود اپل، آلفابت، آمازون و مایکروسافت و بسیاری دیگر گزارش‌های سه ماهه خود را منتشر کنند.

داوجونز در ساعت ۴:۱۸ به وقت شرقی ۰.۳۸ درصد یا ۱۱۹ واحد از دست داد، در حالی که نزدک ۱۰۰ در همان زمان ۰.۶۰ درصد کاهش داشت همچنین اس اند پی ۵۰۰ در ساعت ۴:۱۹ به وقت شرقی ۰.۴۹ درصد کاهش یافت.

در حالی که سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر انتشار ارقام شاخص مدیران خرید (PMI) در اتحادیه اروپا، آلمان و بریتانیا هستند، با توجه به بحبوحه نگرانی‌های مربوط به رکود، این شاخص‌ها بینشی از چشم‌انداز کسب و کار ارائه می‌دهند، بورس‌های اروپایی جلسه معاملاتی روز دوشنبه را آغاز کردند و رشد‌های اندکی را ثبت کردند.

سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که رهبر جدید حزب محافظه‌کار پس از استعفای نخست‌وزیر بریتانیا به دلیل طرح کوچک بودجه‌ای که اقتصاد این کشور را به رکود کشاند، انتخاب شود. نخست‌وزیر سابق این کشور، بوریس جانسون نیز در آخر هفته از رهبری محافظه‌کاران کناره‌گیری کرد و ریشی سوناک، صدراعظم سابق خزانه‌داری بریتانیا، نزدیک به ۱۰۰ رأی‌دهنده عمومی را در تلاش خود برای این پست جمع‌آوری کرد.

دکس فرانکفورت ۱.۰۷ درصد یا ۱۳۶ واحد با زنگ افتتاحیه افزایش یافت و شاخص FTSE ۱۰۰ لندن ۰.۹۸درصد جهش کرد.

یورو ۰.۲۱ درصد در برابر دلار کاهش یافت و در ساعت ۸:۵۸ صبح به وقت اروپا به ۰.۹۸۴۳۸ دلار رسید. در همان زمان، پوند استرلینگ در برابر واحد پول آمریکا ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۳۵۲۸ دلار تغییر کرد.

بازار‌های آسیایی روز جاری با کاهش شاخص‌های چین همراه شد. رئیس‌جمهور چین، شی جین پینگ قدرت را تثبیت و تأیید کرد که برای سومین دوره در ریاست این کشور باقی خواهد ماند. در همین حال، بر اساس داده‌های رسمی، اقتصاد چین در سه ماهه سوم ۳.۹ درصد رشد کرد.

در ژاپن، بخش خصوصی در ماه اکتبر افزایش را ثبت کرد. در حالی که دولت بار دیگر اطمینان داد که علیه نوسانات بیش از حد ین عمل خواهد کرد. نیکی ۲۲۵ در ساعت ۴:۳۵ به وقت اروپا ۰.۹۹درصد افزایش یافت، در حالی که کوسپی کامپوزیت در ساعت ۴:۴۶، ۱.۱۵ درصد بهبود یافت.

شانگ‌های کامپوزیت در ساعت ۴:۳۲ به وقت اروپا، ۰.۶۲ درصد از دست داد و شنژن کامپوزیت در ساعت ۴:۴۱، ۰.۵۸ درصد کاهش یافت. هانگ سنگ در ساعت ۴:۴۸، به وقت ۴.۴۵ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ رسید. دلار در برابر ین ۰.۸۳ درصد افزایش یافت و در ساعت ۴:۴۹ به وقت اروپا به ۱۴۸.۹۲۹۵ رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر