بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
سرمایه‌گذاری پردیس ۲۰ میلیارد تومان از سهام را واگذار کرد؛

"پردیس" در مسیر نزول

"پردیس" با سرمایه ثبت‌شده ۲۳۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان داشت.
کد خبر : ۲۶۳۴۷۵

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی پردیس+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌هایی که در خارج از بورس فعالیت می‌کنند را برابر با ۶۰۹ میلیارد تومان به سهامداران اطلاع رسانی کرد.

"پردیس"  عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها‌ی خود در شرکت‌های بورسی را برابر با ۵۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها را نیز در حوزه شرکت‌های غیر بورسی با ۱۰۴ میلیارد تومان به ثبت رساند.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در مهرماه تغییر عمده‌ای را نسبت به ماه گذشته به دنبال نداشت و در مقایسه با سال گذشته نیز ۵۱ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به همراه داشت. ارزش بازار پرتفوی بورسی "پردیس" در این دوره با ۲ درصد کاهش روبه‌رو بود.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پردیس" در مهرماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۰۵ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری با ۴۴ میلیارد تومان به «صندوق سرمایه گذاری قابل معامله» تعلق گرفت.

سیر نزولی ارزش بازار پرتفوی بورسی پردیس+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی سرمایه‌گذاری "پردیس" در مهرماه مربوط به بخش «فلزات اساسی» با ۱۷۸ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۷۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

عمده‌ترین تغییرات "پردیس" از ابتدای دوره تاکنون در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» بود و  ۱۱ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و به ۱۳۴ میلیارد تومان رسید.

"پردیس" بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی را از سرمایه‌گذاری در «فولاد مبارکه اصفهان» با مبلغی بالغ‌بر ۶۵ میلیارد تومان داشت که ۴ درصد کاهش را نسبت به شهریورماه تجربه کرد و عمده‌ترین ارزش بازار پس از فولاد مبارکه اصفهان، متعلق به «پتروشیمی پردیس» با ۴۶ میلیارد تومان بود.

"پردیس" با سرمایه ثبت‌شده ۲۳۰ میلیارد تومانی طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده، درآمدی بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان شناسایی کرد.

همچنین "پردیس" در انتهای مهرماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۵۰۵ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۶۲ درصدی به مبلغ ۸۱۸ میلیارد تومان رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در مهرماه ۲۰ میلیارد تومان از سهام خود را واگذار کرد و از این محل یک میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان سود به دست آورد. این سهام واگذار شده مربوط به پلی پروپیلن جم، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، درآمد ثابت کمند و صندوق سرمایه گذاری مشترک سپهر تدبیرگران است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر