بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
صعود قیمت ها در بازار طلای سیاه
بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۹۳ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۶۳۴۸۳

قیمت نفت جان گرفت

بورس نیوز:‌ بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۹۳ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته سه درصد نزول کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در دسامبر با ۳۶ سنت افزایش، به ۸۴ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۰.۶ درصد کاهش بسته شده بود.

شاخص دلار آمریکا ابتدای معاملات روز سه شنبه کاهش یافت و نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد. با این حال، نشانه‌های فعالیت اقتصادی نامطمئن در آمریکا و چین که بزرگترین مصرف کنندگان نفت در جهان هستند، مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

واندانا هری، موسس شرکت تحلیل بازار نفت "واندا اینسایتس" در این باره گفت: بجز نوسان قیمت اواسط معاملات روزانه، معاملات نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت از پنج شنبه گذشته، در بازه محدودی حبس شده اند. عوامل عرضه و تقاضا تا حدود زیادی بدون تغییر مانده اند و بازار نفت به تحولات اقتصادی واکنش نشان می‌دهد. بخش زیادی از دورنمای تیره تقاضا برای سوخت تا به حال از سوی بازار هضم شده است بنابراین، فشار کاهشی بیشتر ممکن است آهسته باشد.

نظرسنجی ماهانه آژانس "اس اند پی گلوبال" از مدیران خرید که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد فعالیت تجاری آمریکا در اکتبر برای چهارمین ماه متوالی رشد منفی پیدا کرده و شرکت‌های خدماتی و تولیدکنندگان اظهار کردند که تقاضای مشتریان، کاهش پیدا کرده است.

ضعیف شدن تقاضا نشان می‌دهد که افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم، موثر واقع شده و ممکن است مقامات فدرال رزرو را متقاعد کند سیاست‌های افزایش نرخ بهره را ملایم‌تر کنند که سیگنال مثبتی برای تقاضا برای سوخت محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد واردات نفت خام چین در سپتامبر دو درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود و روند کاهش واردات نفت همزمان با کاهش خرده فروشی در این کشور، ادامه پیدا کرده است.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا که هفته جاری منتشر می‌شود، افزایش ذخایر را نشان داد. طبق برآورد تحلیلگران، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ اکتبر، به میزان ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است. ذخایر بنزین در همین مدت حدود ۱.۲ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر شامل دیزل و نفت کوره ۱.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نوسان نفت در کانال ۹۰ دلار
در بازارهای جهانی؛

نوسان نفت در کانال ۹۰ دلار

پیش بینی تحقق ۷۰ درصد بودجه سال جاری تا پایان سال
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

پیش بینی تحقق ۷۰ درصد بودجه سال جاری تا پایان سال

ارسال نظر