بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:

بررسی ۱۸۴ پرونده در اداره کل حسابرسی ویژه

بررسی ۱۸۴ پرونده در اداره کل حسابرسی ویژه
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: حدود هزار پرونده برای رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و در این مرحله، ۱۸۴ پرونده مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی با حجم فروش بالا گزینش شد و پرونده این اشخاص جهت رسیدگی به اداره کل حسابرسی ویژه محول شد.
کد خبر : ۲۶۳۵۰۱

بررسی ۱۸۴ پرونده در اداره کل حسابرسی ویژه

بورس نیوز: داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: اداره کل حسابرسی ویژه که اخیراً ایجاد شد و متشکل از حسابرسان منتخب ادارات کل امور مالیاتی است، پرونده‌های بزرگ را باکیفیت و دقت بالا مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: حدود هزار پرونده برای رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و در این مرحله، ۱۸۴ پرونده مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی با حجم فروش بالا گزینش شد و پرونده این اشخاص جهت رسیدگی به اداره کل حسابرسی ویژه محول شد.

منظور بیان کرد: تیم‌های حسابرسی ویژه جهت رسیدگی به این پرونده‌ها به استان محل تشکیل پرونده مالیاتی مراجعه کرده و رسیدگی ویژه و تخصصی را در محل انجام خواهند داد.

گفتنی است در این جلسه همچنین موضوع افزایش کارایی نظام مالیات بر ارزش‌افزوده نیز مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص راهکار‌های مختلف از جمله اصلاح ساختار و افزایش نظارت بر فرایند‌ها و وصول مالیات بر ارزش‌افزوده در اداره کل بحث‌وبررسی شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: نظام مالیات بر ارزش‌افزوده دارای کارکرد‌ها و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است و این قابلیت را دارد که حتی وصولی این منبع از مالیات‌های مستقیم نیز فزونی بگیرد و اطلاعات دقیق و شفاف مربوط به فروش کالا و خدمات، همواره معیار صحیح و اصولی برای تشخیص مالیات عملکرد نیز بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر