بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

سازمان بورس پیگیر عرضه "تارا" و" ۲۰۷" است

رئیس سازمان بورس گفت: قطعاً سازمان بورس و بورس کالا پیگیر این موضوع خواهند بود تا خودروی تارا و ۲۰۷ در زمان مناسب در بورس کالا عرضه شوند.
کد خبر : ۲۶۳۵۰۴

سازمان بورس پیگیر عرضه

بورس نیوز: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به اطلاعیه ایران خودرو در خصوص لغو عرضه خودرو تارا و ٢٠٧ به بورس کالا اشاره و اظهار کرد: فرآیندی را در راستای پذیرش خودرو در بورس کالا آغاز کردیم و در این زمینه هم در مراسم افتتاحیه معاملات خودرو اعلام کردم، راهی که در این زمینه در پیش گرفته‌ایم یک راه بدون بازگشت است.

وی افزود: از ابتدا قرار بر این بود تا عرضه خودرو به صورت پله پله انجام و این عرضه از خودرو‌هایی که قیمت بالاتری دارند و حساسیت کمتری بر روی آن‌ها وجود دارد، آغاز شود تا به مرور برنامه‌ریزی‌ها برای ورود دیگر خودرو‌ها صورت گیرد.

عشقی بیان کرد: در ادامه پذیرش خودرو‌ها در بورس کالا، پذیرش تارا و ٢٠٧ هم در مسیری قرار گرفت که صحبت شده بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به طور معمول همیشه فاصله زمانی بین پذیرش کالا تا عرضه آن محصول ایجاد می‌شود و نیازمند دوره‌ای از زمان است تا مقدمات کار انجام شود و عرضه به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: در زمینه پذیرش همه کالا‌ها در بورس کالا با مقاومت‌هایی روبرو بودیم و تقریباً می‌توان گفت در همه کالا‌ها مانند پتروشیمی، محصولات فلزی و سیمان از همواره مقاومت‌هایی وجود داشته است.

به گفته عشقی، در مورد خودرو‌ها هم با مقاومت‌هایی مواجه هستیم، اما قطعاً این راه بدون بازگشت است و باید عرضه‌ها انجام شود.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه این امر جزو حقوق سهامداران است که باید رعایت شود و ما هم از این مساله کوتاه نخواهیم آمد، ادامه داد: مدیران شرکت‌های خودروسازی هم این مسوولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران انجام دهند.

وی به آگاهی سازمان بورس نسبت به شرایط و حساسیت‌های موجود در بازار خودرو تاکید کرد و افزود: از سال گذشته فرآیند افزایش تولید و کاهش فشار مالی به خودروسازان دنبال شد و در سه ماه تابستان هم اصلاحاتی در این زمینه صورت گرفت.

عشقی تاکید کرد: قطعاً سازمان بورس و بورس کالا پیگیر این موضوع خواهند بود تا خودروی تارا و ۲۰۷ در زمان مناسب در بورس کالا عرضه شوند.

به گفته رییس سازمان بورس؛ به دلیل پذیرش این ۲ خودرو در بورس کالا عرضه آن‌ها باید قطعاً صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است فاصله زمانی بین پذیرش و عرضه تارا و ۲۰۷ به بورس کالا باشیم، افزود: برای شکسته شدن مقاومت‌ها و نیز انجام عرضه‌ها در بورس کالا نیازمند زمان و تعامل با ذی‌نفعان هستیم تا شرایط مهیا شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر