بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
وزیر بهداشت گفت: به صورت فوریتی تامین و توزیع دارو را از ابتدای هفته شروع کردیم و تا فردا یا پس فردا دارو به میزان کافی تامین می‌شود.
کد خبر : ۲۶۳۵۲۰

تامین دارو به میزان کافی تا دو روز آینده

بورس نیوز: بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اقدام بسیار خوبی است که در کشور آغاز شده است. امروز صندوقی که برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص رونمایی شد، صوری نیست، بلکه مصوبه هیات دولت، اعتبار و آیین نامه دارد و همه چیز آن مشخص است.

وی با بیان اینکه اعتبار صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص و نادر ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: فعلا ۱۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص دادند. برخی مواقع برخی بنیاد‌ها هستند که به اسم بنیاد بیماری‌های خاص هستند که نه اعتبار دارند، نه آیین‌نامه دارند و نه کاری انجام می‌دهند. امیدواریم این حرکت حمایتی شروع شود و به تدریج دامنه آن را گسترش دهیم.

وی درباره بحث کمبود دارو به ویژه آنتی بیوتیک و اقدام وزارت بهداشت باتوجه به دستور رئیس جمهور، گفت: در مراحل مختلف با توجه به بیماری‌هایی که ایجاد می‌شود، ممکن است کمبود پیدا کنیم. سال گذشته در کرونا ناگهان بیماری‌های قارچی افزایش یافت و برخی دارو‌ها کمبود پیدا کرد. امسال به طور غیرقابل پیش‌بینی تقریبا در اواسط مهر آغاز شد و از طرفی مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شدند و اپیدمی آنفلوآنزا بالا رفت و کمبود‌هایی ایجاد شد. اکنون بیماران می‌توانند تامین کنند و نمی‌توان اسمش را کمبود آنتی‌بیوتیک گذاشت. با این حال به صورت فوریتی تامین و توزیع دارو را از ابتدای هفته شروع کردیم و تا فردا یا پس فردا دارو به میزان کافی تامین می‌شود.

عین‌اللهی درباره تغییر گایدلاین‌های تجویز دارو نیز بیان کرد: مساله مهم در دارو مصرف منطقی آن است. وقتی پزشک می‌خواهد دارو را تجویز کند، باید باتوجه به راهنما‌ها باشد. استاندارد تجویز دارو در نسخ، ۱.۵ قلم در دنیا است، اما در ایران به طور میانگین ۴ قلم در نسخ تجویز می‌شود و این موضوع مصرف دارو را بالا می‌برد. معاونت درمان دارند اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهند و امیدواریم با الکترونیک کردن این موارد مشکل حل شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر