بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
خودرو‌های کره‌ای، ژاپنی و اروپایی در میان خودروهای وارداتی
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: خودرو‌های کره‌ای، ژاپنی و اروپایی نیز در بین خودرو‌هایی که در فهرست واردات قرار گرفته است دیده می‌شود.
کد خبر : ۲۶۳۵۸۰

خودرو‌های کره‌ای، ژاپنی و اروپایی در میان خودروهای وارداتی

بورس نیوز: عبدالله توکلی، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به اعلام اسامی ۷ شرکت واردکننده خودرو، اظهار کرد: واردات محدود به این ۷ شرکتی که اسامی آن‌ها در نامه (پایین) منتشر شده، نیست، زیرا فرآیند واردات خودر یک فرآیند پویا است و در صورتی که متقاضیان واردات خودرو شرایط لازم برای واردات را داشته باشند به این فهرست اضافه می‌شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اظهار داشت: در واقع این ۷ شرکت واردکننده خودرو که اسامی آن‌ها امروز از طریق یک نامه منتشر شده، فرآیند واردات را زودتر آغاز کرده اند و از آنجا که حائز شرایط لازم برای واردات بوده‌اند اسامی آن‌ها در این فهرست ذکر شده است، اما قطعا تعداد شرکت‌های واردات کننده خودرو چند برابر شرکت‌هایی خواهند بود که اسامی آن‌ها اعلام شده است.

وی افزود: بنابراین شرکت‌هایی که متقاضی واردات خودرو هستند در صورتی که تا پایان امسال و تا هر زمانی که امکان واردات خودرو وجود دارد می‌توانند تقاضای خود را به وزارت صمت ارائه و در صورت تایید نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

توکلی لاهیجانی در مورد زمان واردات خودرو بیان کرد: شرکت‌ها مشغول به انجام امور مربوط به فرآیند واردات هستند و نمی‌توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد، زیرا واردات خودرو بستگی به ارتباط شرکت‌های وارد کننده با خودروساز و همچنین فرآیند واردات خودرو دارد، اما پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده واردات خودرو انجام شود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت ادامه داد: پیش از این نیز اعلام شده بود که تقریبا ۲۸ شرکت از غربالگری اولیه عبور کرده بودند، اما این ۷ شرکت که اسامی آن‌ها اعلام شده مدارک خود را زودتر ارائه کرده و فرآیند را آغاز کرده اند.

توکلی لاهیجانی گفت: خودرو‌های کره‌ای، ژاپنی و اروپایی نیز در بین خودرو‌هایی که در فهرست واردات قرار گرفته است دیده می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر