بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
تولید محصولات کشاورزی ۵ میلیون تنی در آذربایجان شرقی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان آذربایجان شرقی ۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۶۳۶۰۴

تولید محصولات کشاورزی ۵ میلیون تنی در آذربایجان شرقی

بورس نیوز: سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: آذربایجان شرقی استان ویژه‌ای از نظر تولید غذا بوده و اهمیت ویژه‌ای دارد. این استان ۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی منابع انسانی خلاق و نوآوری دارد و همچنین رشد حوزه صنعت و وجود سرمایه‌گذار در این استان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی سهم خود را از سرمایه‌گذاران طی سال‌های گذشته نگرفته است، تصریح کرد: ما در تولید ناخالص داخلی سهم ۱۱.۷ درصدی داریم در حالی که حداکثر سرمایه‌گذاری در این بخش ۴ درصد است.

وی از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند و وزارت جهاد کشاورزی نیز حداکثر کمک را در این زمینه خواهد داشت.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه باید به ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه برسیم و برنامه آن را از امسال آغاز می‌کنیم، افزود: در حال حاضر آمار گلخانه‌های ما ۲۵ هزار هکتار است و در این طرح باید چهار برابر شود به دلیل اینکه براساس الگوی کشت باید کشت سبزی و صیفی را به گلخانه‌ها منتقل کنیم که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه در سرمایه‌گذاری‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری در مگاپروژه‌ها داریم، افزود: سرمایه‌گذاران خرد نیز در قالب شرکت‌ها می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری باید به سمت مگاپروژه‌ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی، ادامه داد: فاصله بین کشاورزان پیشرو با دیگر کشاورزان زیاد است که عمده‌ترین دلیل آن تأمین مالی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای این منظور باید با کشاورزی قراردادی پیش برویم، یادآور شد: در این طرح تأمین مالی صورت می‌گیرد و در فصل برداشت تسویه حساب انجام می‌شود.

وی افزود: امسال بنا است تا در میوه شب عید با بخش خصوصی پیش برویم. در طول بیش از ۱۰ سال گذشته همیشه دولت تنظیم بازار را انجام داده، اما امیدواریم امسال تجربه بهتری را داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر