بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
با امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایمیدرو صورت گرفت؛

تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز

تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز
تفاهم نامه دستیابی به دانش فنی معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز، روز گذشته بین ایمیدرو، گل گهر و شرکت‌های بزرگ زنجیره تولید فولاد کشور با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان این شرکت‌ها امضا شد.
کد خبر : ۲۶۳۷۲۰

تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز

بورس نیوز: تفاهم نامه دستیابی به دانش فنی معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز، روز گذشته بین ایمیدرو، گل گهر و شرکت‌های بزرگ زنجیره تولید فولاد کشور با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان این شرکت‌ها امضا شد.

از اهداف این تفاهم نامه می‌توان به همکاری جهت تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی کاربردی و احداث واحد نیمه صنعتی برای تولید فولاد سبز، از جمله همکاری درتدوین فراخوان ها، داوری، انتخاب پژوهشگر، نظارت بر گزارش‌های دریافتی پروژه‌ها و همکاری در خصوص احداث پایلوت نیمه صنعتی فولاد سبز اشاره کرد.

گفتنی است با رویکرد شرکت گل گهر در معدنکاری سبز در زمینه کاهش مخاطرات زیست محیطی فعالیت‌های معدنی و همچنین توجه به کاهش استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر در فرآیند‌های تولیدی، موجب تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و اجرایی متعددی در این زمینه شده است.

در حال حاضر نیز کارخانه‌های بازیابی آب جهت کاهش اتلاف منابع و بازچرخانی آب و همچنین پروژه سولفورزدایی از کارخانه گندله‌سازی و تولید کود شیمیایی و نیز پروژه نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی جهت تولید برق پاک و مصرف آن در فرآیند‌ها در گل گهر در حال اجراست.

قابل ذکر است، مشارکت شرکت‌های بزرگ در امضا این تفاهم نامه جهت تعریف پروژه‌های تحقیقاتی آینده نگرانه و اجرای پایلوت طرح فولاد سبز، می‌تواند به راه حل‌های عملیاتی جهت کاهش مصارف منابع تجدید ناپذیر انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منجر شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر