بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
ترخیص ۲۵۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره)
رئیس کل گمرک گفت: با اقدامات گمرک ایران و تسهیلات ارائه شده، ۷۵۰ هزار تن کالا‌های اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) در حال ترخیص است که از این میزان طی ۲ روز گذشته ۲۵۰ هزارتن از گمرک ترخیص شده است.
کد خبر : ۲۶۳۷۷۱

ترخیص ۲۵۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره)

بورس نیوز: علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: با اقدامات گمرک ایران و تسهیلات ارائه شده، ۷۵۰ هزار تن کالا‌های اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) در حال ترخیص است که از این میزان طی ۲ روز گذشته ۲۵۰ هزارتن از گمرک ترخیص شده و مابقی آن پس از ارائه مجوز از سوی سازمان‌های مرتبط و تامین حقوق ورودی ان ترخیص می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران به ۴ اقدام گمرک برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی، ماده ۶ قانون امور گمرکی، ترخیص نسیه و درصدی کالا‌ها از جمله اقدامات و تسهیلات ارائه شده گمرک است تا در ترخیص کالا‌های اساسی تسریع شود.

مقدسی تشریح کرد: با استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی با تقاضای وزیر دستگاه مرتبط، گمرک کالا را بدون اخذ حقوق وروری و برای مهلت یک ماهه ترخیص می‌کند. وی گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت ماده ۶ قانون امور گمرکی، گمرک نسبت به ترخیص کالا‌ها بدون اخذ حقوق ورودی تا ۱۵ بهمن ماه برای دستگاه‌های دولتی اقدام خواهد کرد.

رئیس کل گمرک ایران در این نشست با تاکید بر اهمیت ترخیص کالا‌های اساسی در سریعترین زمان ممکن افزود: علاوه بر تسهیلات ارائه شده، گمرک ایران برای سرعت بخشیدن هر چه بیشتر به تشریفات گمرکی کالا‌های اساسی به صورت شبانه روزی آمادگی کامل دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت:

تخلیه بیش از ۷۱ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی

ارسال نظر