بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
"تاصیکو" ۳۷۰ میلیارد تومان سهام تحصیل شده به ثبت رساند؛

رشد ۵۸۷ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی "تاصیکو"

رشد ۵۸۷ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی
شرکت «ملی صنایع مس ایران» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در اختیار داشت.
کد خبر : ۲۶۳۸۱۶

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه ۱۴۰۱ مجموع بهای تمام‌شده‌ای که جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی اطلاع‌رسانی کرد برابر با مبلغ ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بود.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۵ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان مربوط به شرکت‌هایی بود که در بازار سرمایه فعالیت دارند و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز متعلق به شرکت‌های غیر بورسی بود که در آن شرکت‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته بود.

"تاصیکو" در مهرماه توانست نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را در سرمایه‌گذاری از خود بر جای بگذارد، عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در مهرماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان در بخش شرکت‌های بورسی بود که نسبت به ماه گذشته بدون تغییر ماند.

پس از بخش استخراج کانه‌های فلزی که عنوان بیشترین سرمایه‌گذاری را در اختیار داشت، «فلزات اساسی» با یک هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان در رتبه بعدی قرار گرفت و بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های غیر بورسی نیز بالغ‌بر ۴۲۱ میلیارد تومان بود.

"تاصیکو" در مهرماه فعالیت پر تلاطمی را از خود باقی نگذاشت و ماه نسبتاً آرامی را از جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف بر جای گذاشت.

رشد ۵۸۷ درصدی ارزش بازار پرتفوی بورسی تاصیکو+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تاصیکو" را «فلزات اساسی» با ۲۱ هزار میلیارد تومان در اختیار داشت و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی بالغ‌بر ۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «هلدینگ توسعه معادن و فلزات» با یک هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در مهرماه به ۲ هزار ۵۸۳ میلیارد تومانی رسید، در مهرماه بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در شرکت‌های صنایع خاک چینی ایران با ۱۵۵ میلیارد تومان، معدنی املاح ایران با ۱۳۷ میلیارد تومان بود.

شرکت «ملی صنایع مس ایران» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در اختیار داشت و پس‌ازآن نیز «فولاد مبارکه اصفهان» توانست طی این دوره ماهانه بیشترین ارزش بازار را با ۶ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان به خود اختصاص دهد.

"تاصیکو" با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرد، در بخش ریز معاملات سهام تحصیل‌شده نیز ۳۷۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های معدنی املاح ایران، صنایع خاک چینی ایران و فرآورده‌های نسوز ایران را خریداری کرده است.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در پرتفوی بورسی خود تا پایان مهرماه ۵ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان بود که با افزایش ۵۸۷ درصدی به ارزش بازار مبلغ ۳۶ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومانی رسید.

شرک سرمایه‌گذاری صدر تأمین در مهرماه میزان سرمایه‌گذاری که در شرکت غیر بورسی انجام داده را برابر با ۴۲۰ میلیارد تومان به ثبت رساند که عمده‌ترین سرما‌یه‌گذاری مربوط به توسعه معادن پارس تأمین با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر