بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
صندوق بین‌المللی پول گزارش داد؛

رشد ۳ درصدی بخش غیرنفتی اقتصاد ایران

صندوق بین‌المللی پول با بررسی ۱۰ شاخص کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲، از رشد ۳ درصدی بخش غیرنفتی اقتصاد ایران، صادرات ۱۲۱ میلیارد دلاری کالا و خدمات و افزایش سه برابری تراز حساب‌های جاری ایران در این سال خبر داد.
کد خبر : ۲۶۳۸۲۱

رشد ۳ درصدی بخش غیرنفتی اقتصاد ایران

بورس نیوز: صندوق بین‌المللی پول در گزارشی موسوم به «چشم‌انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی» به بررسی وضعیت اقتصادی ۳۲ کشور منطقه در سال ۲۰۲۲ میلادی پرداخته است.

بر اساس این گزارش، متوسط رشد اقتصادی ۳۲ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی در سال ۲۰۲۲ برابر با ۵ درصد خواهد بود و ایران نیز رشد ۳ درصدی را در این سال تجربه خواهد کرد.

متوسط رشد اقتصادی کشور‌های نفتی منطقه نیز ۴.۹ درصد برآورد شده است. اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۱ رشد ۴.۷ درصدی را تجربه کرده بود.

بخش غیرنفتی ایران با رشد ۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ مواجه می‌شود. این رقم برای سال قبل ۴.۳ درصد اعلام شده است. انتظار می‌رود متوسط رشد بخش غیرنفتی کشور‌های نفتی منطقه از ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۳.۶ درصد در سال جاری میلادی کاهش یابد.

بخش نفتی ایران نیز که در سال ۲۰۲۱ و در پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم رشد قابل توجه ۱۰.۵ درصدی را تجربه کرده بود در سال جاری میلادی نیز ۳ درصد رشد می‌کند. رشد بخش نفتی منطقه نیز برای امسال ۶.۹ درصد پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت با اتخاذ سیاست‌های انقباضی؛

کاهش تورم به ۲۵ درصد

انس طلا همچنان در سرازیری
در بازارهای جهانی؛

انس طلا همچنان در سرازیری

ارسال نظر