بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
افزایش صادرات ال‌ان‌جی برخلاف کاهش صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله بود که در پی تیرگی روابط میان غرب و کرملین بر سر حمله نظامی به اوکراین روی داده است.
کد خبر : ۲۶۳۸۳۲

رکورد روسیه در صادرات ال‌ ان‌ جی

بورس نیوز: آمار کشتیرانی که توسط بلومبرگ گردآوری شد، نشان داد صادرات ال‌ان‌جی روسیه در اکتبر بر مبنای سال به سال ۱.۱ درصد رشد کرد و به بالاترین میزان از مارس صعود کرد. افزایش صادرات ال‌ان‌جی برخلاف کاهش صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله بود که در پی تیرگی روابط میان غرب و کرملین بر سر حمله نظامی به اوکراین روی داده است.

طبق این آمار، اگرچه تقریبا نیمی از گاز دریابرد همچنان در ترانزیت است، اما بزرگترین کشور‌های واردکننده، فرانسه، چین و ژاپن بودند. در حال حاضر تحریم مستقیمی علیه ال‌ان‌جی روسیه وجود ندارد، اما رشد صادرات این کشور نشان می‌دهد تا چه اندازه، تقاضای قوی برای این سوخت پیش از رسیدن فصل سرما که مصرف را افزایش داده و عرضه جهانی را محدود می‌کند، وجود دارد.

بعضی از نیروگاه‌ها و دولت‌ها به دنبال متوقف کردن خرید بیشتر یا توقف کامل خرید از روسیه هستند. انگلیس از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ال‌ان‌جی از روسیه وارد نکرده است و واردات از این کشور را از ژانویه رسما ممنوع می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، خریداران در چین، از تخفیف صادرات روسیه نسبت به بازار نقدی سود برده و خرید ال‌ان‌جی از این کشور را افزایش داده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امضا قرارداد کوتاه مدت افغانستان و روسیه
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افغانستان گفت:

امضا قرارداد کوتاه مدت افغانستان و روسیه

ارسال نظر