بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
مقدار فروش سالانه خودروساز آبی پوش افزایش یافت؛

افزایش تولید ایران خودرو در مهرماه

افزایش تولید ایران خودرو در مهرماه
این خودروساز جاده مخصوصی در هفتمین ماه از سال جاری با رشد ۲۴ درصدی مقدار فروش نسبت به مهرماه سال گذشته همراه بود.
کد خبر : ۲۶۳۸۳۹

افزایش تولید ایران خودرو در مهرماه+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت ایران‌خودرو در مهرماه سال جاری مجموع مقدار فروش محصولات تولیدی خود را طی دوره ماهانه برابر با ۴۲ هزار و ۷۴۹ دستگاه به سهامداران اعلام کرد، از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه سال جاری نیز مقدار فروش تجمیعی این شرکت خودروساز به ۳۲۳ هزار و ۲۳۲ دستگاه رسید.

شرکت ایران‌خودرو از ابتدای سال مالی تاکنون در بازار‌های داخلی و صادراتی حضور پیدا کرد، مجموع مقدار فروش به دست آمده از بازار داخلی ۳۲۳ هزار و ۶۴۶ دستگاه و محصولاتی که در بازار خارجی به فروش رساند برابر با ۶۸۲ دستگاه بود..

محصولات فروش رفته از ابتدای سال مالی تاکنون شامل گروه پژو، گروه سمند، دنا، رانا، هایما، تارا، محصولات CBU و فروش صادراتی SKD می‎شود.

منظور از فروش CBU آن است که خودرو را از شرکت مادر به‌صورت کامل خریداری کرده و در بازار به فروش می‌رسانند، ولی در پروسه ساخت و تولید آن نقشی ندارند و منظور از قطعات SKD آن است که قطعات مورداستفاده برای تولید یک وسیله مانند خودرو به‌صورت جزءبه‌جزء وارد و در کارخانه توسط کارگران مونتاژ می‌شوند.

این خودروساز جاده مخصوصی در هفتمین ماه از سال جاری با رشد ۲۴ درصدی مقدار فروش نسبت به مهرماه سال گذشته همراه بود و این مقدار افزایش فروش برابر با ۸ هزار و ۳۰۶ دستگاه بود، همچنین میزان درآمدی که در این دوره ماهانه از فروش محصولات خود به دست آورد برابر با مبلغ ۸ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان بود.

افزایش تولید ایران خودرو در مهرماه+بورس نیوز

از ابتدای سال مالی تاکنون مقدار فروش محصولات ایران‌خودرو ۳۲۳ هزار و ۳۲۳ دستگاه اعلام شد، این خودروساز در این دوره ۷ ماهه شاهد رشد ۴۳ درصدی مقدار فروش ماهانه خود بود، در دوره مشابه سال گذشته این شرکت ۲۲۶ هزار دستگاه از محصولات خود را به فروش رساند.

شرکت ایران‌خودرو در مهرماه عمده‌ترین مقدار فروش محصول را در بخش «گروه پژو» با ۲۷ هزار و ۸۰۸ دستگاه خودرو داشت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش مقدار فروش را به همراه داشت، ایران‌خودرو در این دوره از فروش این گروه توانست به درآمدزایی ۴ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومانی برسد.

گروه دیگری که پس از «گروه پژو» عنوان پر طرفدار‌های ایران‌خودرو را در اختیار داشت، «دنا» بود که با مقدار فروش ۶ هزار و ۱۳۲ دستگاهی رتبه بعدی را به خود اختصاص داد که از فروش این مقدار خودرو دنا ۲ هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرد، نرخ فروش این خودرو در مهرماه ۳۱۵ میلیون تومان در ازای هر دستگاه به ثبت رسید.

افزایش تولید ایران خودرو در مهرماه+بورس نیوز

ایران خودرو در مهرماه سال جاری توانست به مقدار تولید ماهانه ۴۷ هزار و ۹۷۹ دستگاه خودرو دست پیدا کند، این خودروساز آبی‌پوش از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ نیز مجموع مقدار تولید محصولات خود را برابر با ۳۰۴ هزار و ۶۶۹ دستگاه اعلام کرد.

مقدار تولید ماهانه ایران خودرو در پایان مهرماه سال جاری نسبت به مردادماه ۶ درصد افزایش تولید را به همراه داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز با رشد ۳۲ درصدی (۱۱ هزار و ۶۳۷ دستگاه) روبه‌رو بود، مقدار تولید ایران‌خودرو طی ۷ ماه گذشته رشد ۲۶ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به دنبال داشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چه افرادی می توانند از بورس کالا خودرو خریداری کنند؟
حمیدرضا رحمنی، رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس کالای ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد؛

چه افرادی می توانند از بورس کالا خودرو خریداری کنند؟

شرایط خرید هایما در بورس کالا اعلام شد
مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا:

شرایط خرید هایما در بورس کالا اعلام شد

ارسال نظر