بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
میزان بدهی‌های خارجی ایران در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷.۴ درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۲۶۳۸۷۷

کاهش بیش از ۱۷.۴ درصدی میزان بدهی خارجی ایران

بورس نیوز: براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۷ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار است که ۵ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۳۱ میلیون یورو محاسبه شده که ۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در پنج ماهه سال ۱۴۰۱ دارد.

 

این در حالی است که براساس تازه‌ترین گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز ایران کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ را در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه دارد.

در گزارش صندوق، نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی تنها ۰.۵ درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشور‌های خاورمیانه و آسیای مرکزی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر