بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

مدیریت موفق در بازار سیمان و فولاد

مدیریت موفق در بازار سیمان و فولاد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رصد و پایش مستمر بازار کالاهای منبع‌پایه سبب شد تا امروز مدیریت خوبی را در تنظیم بازار این کالاها به‌ویژه فولاد و سیمان شاهد باشیم.
کد خبر : ۲۶۳۸۸۱

مدیریت موفق بازار سیمان و فولاد

بورس نیوز: وجیه‌اله جعفری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایش کالا‌های منبع‌پایه با ایجاد کمیته‌ای ویژه از سوی وزیر صمت اظهار کرد: این مهم سبب شد تا قیمت کالا‌ها متناسب با شرایط روز مدیریت شود و افزایش قیمت‌های ناگهانی نداشته باشیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: امروز بخشی از کاهش قیمت این کالا‌ها در کشورمان ناشی از کاهش قیمت جهانی است و باید با مدیریت مساله به شرکت‌ها و واحدهایمان کمک کنیم تا دوره بحران را پشت سر بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده، امروز موضوع پی‌جویی و اکتشافات در ایمیدرو به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی محول شده و این مهم نخستین بار در استان خراسان جنوبی شکل اجرایی به خود گرفت.

معاون وزیر صمت ادامه داد: جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در محدوده‌ها سبب می‌شود تا کاداستر را به عنوان یک پایه اصلی برای ارائه اطلاعات داشته باشیم و فرآیند تولید اطلاعات به صورت موازی انجام نشود.

جعفری بیان کرد: به این ترتیب هر کس که بخواهد اطلاعات مازاد در کاداستر اضافه کند، باید محدوده در اختیارش قرار بگیرد تا در نهایت به نقطه استخراج برسیم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر این هماهنگی‌ها سبب شد تا مجموعه‌های مختلفی از اکتشافات را در مناطق محروم داشته باشیم.

وی همچنین به ساماندهی دستورالعمل‌ها، تجمیع و ابلاغ آن‌ها اشاره کرد که با توجه به واگذاری پهنه‌های جدید به ایمیدرو کارساز خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امسال با وجود همه مشکلات موجود به‌ویژه در بخش تامین برق، اما تولید کاهش نیافت.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش تامین زیرساخت‌ها، با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و نیرو برای احداث ۱۷ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توافق شد.

جعفری، تکمیل طرح‌های جامع مس، طلا و سرب و روی را دیگر دستاورد یک سال گذشته وزارت صمت عنوان کرد و افزود: این مهم برای نخستین بار با دستور وزیر و تطبیق طرح‌های جامع با سیاست‌های وزارت صمت به‌منظور هماهنگی هر چه بیشتر به انجام رسید.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت به‌ویژه در صنعت فولاد و اصلاح ساختار آن، اقدام دیگر انجام شده در یک سال اخیر است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: مسائل و مشکلاتی همچون کمبود مواد اولیه، لزوم ارتقای برخی فولادها، مسائل زیست‌محیطی و قیمت تمام شده محصولات در ساختار زنجیره فولاد کشورمان وجود دارد که اصلاح ساختار این زنجیره به کاهش قیمت تمام شده، ارتقای بهره‌وری، رفتن به سمت کیفیت بهتر و بالاتر و استفاده از فناوری‌های روز کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تحقق این موارد مستلزم حمایت‌های خاص است که در برنامه اصلاح ساختار صنعت فولاد وجود دارد؛ این برنامه به طور کامل نوشته شده و به تایید وزیر صمت رسیده است و برنامه‌های عملیاتی و اجرایی آن دنبال خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در دیدار با مدیر عامل بیمه دانا :

سلامت سرمایه های انسانی اولویت اول شرکت است

ارسال نظر