بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

اقتصاد دولتی چالش حوزه تولید و اشتغال کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتصاد دولتی را از چالش‌های مهم تولید و اشتغال‌آفرینی کشور عنوان کرد.
کد خبر : ۲۶۳۸۸۶

اقتصاد دولتی چالش حوزه تولید و اشتغال کشور است

بورس نیوز: سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امروزه ایران اسلامی در جغرافیای سیاسی جهان نام و رسمی جاودانه دارد.

وی افزود: در کنار موفقیت‌ها و افتخارات پرشمار نظام اسلامی، ناکامی‌هایی به دلیل دشمنی‌ها و نیز مسائل داخلی ایجاد شده است.

مرتضوی عدم توسعه در حوزه اشتغال و اقتصاد را ناشی از سیاست اقتصاد دولتی عنوان کرد و افزود: دولتی ماندن اقتصاد و حکم‌فرمایی دولت بر بستر‌های تولید کشور، مانعی جدی برای توسعه در کشور است.

وزیر کار بیان کرد: دولت باید با تصمیم‌گیری درست و با شناسایی بخش خصوصی توانمند، متعهد و دلسوز به پیشرفت‌های اقتصادی بیشتری دست یابد.

وی به ظرفیت‌های مغفول کشور در حوزه تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: باید همگی با حذف قوانین زائد و حمایت از مدیران خلاق، زمینه ارتقای شاخص‌ها را در این حوزه‌ها ایجاد کرد.

مرتضوی توجه به اصل سه‌جانبه‌گرایی را از محور‌ها و راهبرد‌های خود عنوان کرد و گفت: بدون همراهی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نمی‌توانیم به شناخت دقیق از مشکلات و ارائه راهکار‌های اساسی دست یابیم.

وی خواستار حضور اعضای کانون عالی کارفرمایی در اتاق فکر‌های وزارت کار شد و تأکید کرد: توان و دانش تخصصی فعالین بخش خصوصی و تشکل‌ها مسیر اجرا را برای ما هموار می‌کند.

در ابتدای این نشست اعضای کانون عالی کارفرمایی با طرح دغدغه‌ها و مشکلات صنفی خود، خواستار پیگیری ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص شدند.

مباحث حوزه مالیات، بیمه، توجه ویژه به جایگاه تشکل‌ها، تجدیدنظر در قوانین بیمه تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری، توانمندسازی نیروی انسانی بخش خصوصی، اصلاح آیین‌نامه‌های مانع‌آفرین و ناهماهنگی برخی دستگاه‌های دولتی در حوزه اشتغال‌آفرینی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر