بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
طلا از نرخ بهره فدرال رزرو نمی ترسد
برخی تحلیلگران بازار اظهار کردند که بازار طلا دیگر از موضع نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو نمی‌ترسد، زیرا به عنوان نشانگر رکود بحرانی به بالاترین سطح خود در چهار دهه گذشته رسیده است.
کد خبر : ۲۶۳۸۹۸

طلا از نرخ بهره فدرال رزرو نمی ترسد

بورس نیوز: طلا پس از گزارش طولانی‌ترین روند کاهشی ماهانه در بیش از پنج دهه اخیر، شروعی چشمگیر در ماه نوامبر داشته است. بر اساس وقایع اخیر مربوط به فدرال رزرو، می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که طلا در ماه نوامبر با قیمتی رو به کاهش شروع شد و به نظر می‌رسد که می‌تواند مانند یک شیر به پایان برسد.

برخی تحلیلگران بازار اظهار کردند که بازار طلا دیگر از موضع نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو نمی‌ترسد، زیرا به عنوان نشانگر رکود بحرانی به بالاترین سطح خود در چهار دهه گذشته رسیده است.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت: تهدید رکود در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته است و این به حمایت از قیمت طلا ادامه خواهد داد. اگرچه بازار‌ها همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو به شدت نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۳ افزایش دهد، هانسن گفت که این انتظارات می‌تواند به سرعت با تحقق تهدید رکود تغییر کند.

سرمایه‌گذاران به سرعت متوجه خواهند شد که فدرال‌رزرو نمی‌تواند تورم را به هدف دو درصدی خود بازگرداند. پس از اینکه شورای جهانی طلا اعلام کرد تقاضای فیزیکی جهانی برای طلا در سه ماهه سوم ۲۸ درصد افزایش یافته است، احساسات صعودی در بازار هفته گذشته افزایش یافته است. این گزارش نشان داد که در کنار تقاضای خرد خرده‌فروشی، بانک‌های مرکزی نزدیک به ۴۰۰ تن طلا بین جولای و سپتامبر خریداری کرده‌اند که بزرگ‌ترین سه ماهه خرید در تاریخ است.

به گفته تحلیلگران، اگرچه بازار فلزات گرانبها تقاضای خرده فروشی قابل‌توجهی داشته است، اما تقاضای سرمایه‌گذاران بسیار پایین بوده است که بیشترین تأثیر کوتاه‌مدت را بر قیمت‌ها داشته است. با این حال، تحلیلگران گفته‌اند که افزایش ترس سرمایه‌گذاران می‌تواند باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن برای طلا شود.

اگر شاهد کاهش اندک تورم در هفته آینده باشیم که می‌تواند طلا را به سمت عبور از مقاومت فعلی خود یعنی ۱۶۸۵ دلار سوق دهد و فلز زرد گرانبها دوباره ۱۷۰۰ دلار را به چالش بکشد.

اینکه طلا بتواند از سطح مقاومت کلیدی بعدی بالاتر برود و سپس به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس برسد یا خیر، به داده‌های تورم هفته آینده بستگی دارد. اگر داده‌ها نشان دهد که فشار قیمت‌ها در حال کاهش است، طلا می‌تواند به سمت آن قلمرو حرکت کند. قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۶۸۲ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۶۸۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش بهای هر اونس طلا
در بازارهای جهانی؛

افزایش بهای هر اونس طلا

با نظر تحلیلگران؛

سقوط طلا بعید است

ارسال نظر