بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

مدیریت خوب بانک مرکزی در حوزه ارز

مدیریت خوب بانک مرکزی در حوزه ارز
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: روش‌های در پیش گرفته شده در حوزه ارز پاسخگوی نیاز‌های بازار است و با توسل به آن‌ها می‌توان این حوزه را به خوبی مدیریت کرد.
کد خبر : ۲۶۳۹۰۲

مدیریت خوب بانک مرکزی در حوزه ارز

بورس نیوز: لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص مدیریت بازار ارز اظهار کرد: روش‌های در پیش گرفته شده در حوزه ارز پاسخگوی نیاز‌های بازار است و با توسل به آن‌ها می‌توان این حوزه را به خوبی مدیریت کرد. یکی از این روش‌ها همین بازار ارز توافقی است که برای تامین ارز مورد نیاز متقاضیان به کار گرفته می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: ارز توافقی را برخی صرافی‌های مجاز به مشتریان خود به میزان محدود به فروش می‌رسانند و قیمت آن کمتر از قیمت دلار در بازار آزاد است، به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است. ارز توافقی از میزان التهابات بازار می‌کاهد و به صرافان اجازه می‌دهد تا ارز صادرکنندگان را با نرخی توافقی مورد خرید قرار دهند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در خانه ملت ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر ارز توافقی دستوری نبودن نرخ ارز است.

وی درباره شرایط ارزی کشور پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حوادث اخیر و تحریم‌های کشور‌های اروپایی گفت: درآمد ارزی کشور از طریق افزایش حجم صادرات و وصول طلب‌های معوق همچنین صادرات نفت و میعانات قابل توجه است و بانک مرکزی در این مورد بر بازار مسلط است و بازار را مدیریت می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۸ درصدی دارایی بانک ها
بانک مرکزی اعلام کرد؛

افزایش ۸ درصدی دارایی بانک ها

بانک مرکزی اعلام کرد؛

فروش ارز در ۴ شعب منتخب بانک

ارسال نظر